איזה סוגים של דבקים לקרמיקה יש ומה ההבדלים בינהם?


שיפוץ הדירה דורש סכום כסף גדול. צבע, ריהוט ועיצוב- ישנה המון מחשבה מאחורי כל פרט, למען תוצאה מושלמת. כיום כמעט בכל בית משתמשים באריחי קרמיקה בין אם מדובר בחדר האמבטיה או במטבח. הקרמיקה מוסיפה ליוקרתיות של הבית ומשרה אווירה אסתטית וקלאסית. הקרמיקה מגיעה במגוון צבעים, סוגים וגדלים של אריחים אך לפני הכל, צריך לשים לב לסוג הדבק בו אנחנו משתמשים להדבקתם.
בין אם מדובר בקבלן שאחראי על התוצאה הסופית או בין אם באדם המחליט לשפץ בעצמו חלק מהדירה, חשוב לשים לב לסוג הדבק בו משתמשים.

למה סוג הדבק הוא עניין חשוב וקריטי?

אם תרצו לשמור על הקרמיקה בבית שלכם בצורה המיטבית ולאורך זמן, תצטרכו לבחור בדבק המתאים לשימוש שלכם. שימוש בדבק מסוג שאינו מספיק חזק או איכותי, יגרור אחריו תוצאות בינוניות שעלולות לגרום לרטיבות בתוך מספר חודשים או לתזוזה של האריחים. 

אז איך בוחרים סוג דבק?

כדי לדעת באיזה דבק כדאי לבחור, ראשית עלינו להבין איזה סוגים של דבקים לקרמיקה יש ומה ההבדלים בינהם? כיום ישנם מגוון של דבקים מחברות שונות, אך ישנם מאפיינים משותפים לכל סוג העוזרים לנו בבחירה הדבק המתאים. 

  • דבק מסוג צמנטי- סוג דבק נפוץ מאוד, משמש להדבקת אריחים מקרמיקה ולשימושים נוספים כמו הדבקת פסיפס או חיפוי קירות. דבק זה מחולק ל2 סוגים על פי החוזק של הדבק: רמה 1: מסומן ב C1-, הדבק החלש מבין השניים. חוזק הדבק נבדק על סמך העוצמה הדרושה בשביל להסיר את אריחי הקרמיקה לאחר הדבקתם וייבוש הדבק. 
    רמה 2: מסומן בC2- , דבק חזק יותר, מיועד גם הוא לשימוש דומה של הדבקת קרמיקה ופסיפס. 
  • דבק מסוג אקרילי- דבק אקרילי מיועד להדבקת קרמיקה על חומרים כמו עץ, ברזל או קיר גבס. הסימון שלו הוא באות .D יתרונותיו הם שהוא מסוגל לעמוד בשינויי טמפרטורה ותנאים שונים של מזג אוויר. לכן, בדבק אקרילי נשתמש למרחבים חיצוניים הדורשים את העמידות המאופיינת לו. 

אחרי שהבנו איזה סוגים של דבקים לקרמיקה יש ומה ההבדלים בינהם, נוכל לבחור את סוג הדבק על סמך השימוש שלנו. אם מדובר באריחים בגודל מעל 30 סנטימטרים, נעדיף את הדבק הצמנטי מהסוג החזק יותר ובמידה ומדובר בשימוש חיצוני, נעדיף להשתמש בדבק האקרילי. 

סימנים שחשוב להכיר:

  1. אם מסומן על אריזת הדבק את האות E, סימן שהדבק שומר על גמישות למשך כ-20  דקות, כך שאם צריך לבצע שינויים ברגע האחרון או דיוק של מיקום האריחים, אפשר לנצל את הזמן הזה. 
  2. אם מסומן על אריזת הדבק את האות T, סימן שהדבק אמור להיות בהחלקה מופחתת, כלומר יכול לזוז רק 0.5 מילימטר, מידה נמוכה מאוד. 

 

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.