טיח נגד רטיבות


איך לתקן קיר עם עובש בעזרת טיח נגד רטיבות?

ישראל היא אמנם מדינה מדברית, אבל גם כך רטיבות היא בעיה נפוצה במיוחד. הגורם העיקרי הוא איטום לקוי, ויש גם מקרים שבהם פיצוץ בצנרת או נזילה הופכים את אחד הקירות בבית לרטוב ומובילים להיווצרות עובש. חשוב לזכור שעובש הוא לא "רק" מפגע אסתטי דוחה, אלא גם מטרד תברואתי חמור, ולכן חשוב לטפל בו מיד, ובאופן מקצועי. טיח נגד רטיבות מסייע להגן על קירות וכאן בעמוד תמצאו הסבר מפורט לגבי תיקון קיר שנפגע מעובש.

שלב ראשון: הסרת הקילופים והעובש

אם הקיר עדיין שלם והבעיה היא "רק" עובש אפשר להסיר אותו באמצעות ריסוס של ספריי ייעודי על כל המקומות המוכתמים. שימו לב: אתם חייבים להגן על עצמכם, ולכן להשתמש במסכה לפנים, משקפי מגן ובגדים ארוכים כדי שהעור לא יהיה חשוף (לא לנבגים של העובש ולא לכימיקלים של הספריי).

אחרי 15-20 דקות שבהן החומר מבצע את הפעולה הרצויה, מנגבים אותו עם מטלית רכה – בלי להפעיל כוח על הקיר. 

כשהרטיבות כבר פגעה בקיר, ויש מעין בועות (עקב התנפחות הצבע) או קילופים, הפעולה הראשונה תהיה להסיר את כל החלקים הרופפים. פעולה זו מתבצעת באמצעות שפכטל, וכדאי לא להשתמש ביותר מדי כוח אלא להסיר רק את החלקים שממילא כבר לא צמודים לקיר. לאחר מכן מרססים עם הספריי נגד העובש.

לסיום השלב הראשון כדאי ליתר ביטחון לעבור על כל המקומות שבהם היה עובש עם מטלית ספוגה במים מהולים באקונומיקה כדי להבטיח חיטוי מושלם של הקיר.

שלב שני: הכנת הקיר

בשלב השני עוברים על הקיר בזריזות עם נייר ליטוש כדי לוודא שאין שאריות שעלולות למנוע משכבות הצבע והטיח החדשות להידבק לקיר. גם לביצוע הפעולה הזו אין צורך בכוח, אבל כן חשוב להיות יסודיים.

אם נוצרו שקעים משמעותיים במהלך העבודה, יש למלא אותם בגבס וליישר עם שפכטל, ולאחר מכן להמתין לייבוש.

הפעולה הבאה היא מעבר על כל האזורים המקולפים עם שכבת פריימר. חשוב למרוח את השכבה הזו בכל מקום שבו הקיר מקולף, כדי שהתיקון יחזיק מעמד לזמן רב. כשהפריימר מתייבש, אפשר לעבור לשכבה הבאה, הקלסימו. מורחים אותו בכל האזורים שבהם הקיר ניזוק, ממתינים לייבוש (כדאי לעבור עם היד כדי לוודא שהקיר יבש) – ואז משייפים את הקיר עם נייר ליטוש 120 מ"מ, מלמעלה למטה.

שלב שלישי: חיפוי עם טיח נגד רטיבות

השלב האחרון של חידוש קיר שנפגע מרטיבות הוא החיפוי, אבל לפניו כדאי ליישם עוד שכבת פריימר כדי לשדרג עוד יותר את עמידות הפתרון.

חיפוי עם טיח נגד רטיבות מספק לקיר הגנה מפני נזקים עתידיים, ועוד כדאי לדעת בהקשר זה שכיום יש שלל סוגים של טיח כזה, כך שתוכלו להתאים את המוצר הספציפי לקיר שלכם.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.