איטום אמבטיה


איטום אזורים רגישים למים כמו חדרי אמבטיה ושירותים הוא כדאי ומומלץ למניעת רטיבות עתידית בקירות וברצפת החדר. אם ברצונכם להשתמש בחדר האמבטיה לאורך שנים רבות וללא חשש שהשכן הגר מתחתיכם ידפוק על הדלת שלכם ויתלונן על רטיבות מומלץ שתשקיעו בעניין זה בחומרים, וחשוב מכך באיש מקצוע אמין ומנוסה שיודע מה הוא עושה.

למה צריך איטום אמבטיה וכיצד ניתן לזהות חדר אמבטיה שאינו אטום כראוי?

איטום האמבטיה הינו הכרחי על מנת להימנע מבעיות רטיבות שעשויות להתרחש בעתיד, זוהי עבודה הכרחית המתבצעת בעת התקנת האמבטיה ולכן חשובה במיוחד בבתים חדשים או בשיפוץ חדר האמבטיה והשירותים.

בהתקנת חדר אמבטיה ללא איטום ראוי ומקצועי תגרם ככל הנראה עוגמת נפש לרוכשים וכיוצא בכך עומדת להם הזכות לתבוע את הקבלן בעת התרחשות הנזק. ניתן לזהות חדר אמבטיה שלא בוצעה בו עבודת איטום כראוי באמצעות סימני אבקה שנוצרים בין הבלטות והמרצפות, או אפילו יציאה שלהן הנגרמת עקב רטיבות המצטברת מתחת להן.

היכן מבוצע הליך האיטום?

כאמור, עקב חשיבות ההליך מומלץ מאוד להזמין איש מקצוע מיומן ומנוסה שיוכל לקחת אחריות על ביצוע האיטום ולהבטיח שהאיטום מבוצע בצורה הטובה ביותר. נזקי הרטיבות הינם מצטברים ולכן לוקח זמן לגלותם, כך שעדיף לבדוק היטב וככל הניתן על איש המקצוע שהזמנתם, רזומה, המלצות ומומחיות בתחום ככל שביכולתכם להבין.

באשר להליך האיטום, ישנן שתי אסכולות לביצוע תהליך הניקוי ומריחת החומר האוטם לאחריו. לפי הראשונה את חומר האיטום יש למרוח תחת הצנרת בחדר האמבטיה, כאשר לפי השנייה את חומר האיטום יש למרוח מעל הצנרת. העדפת השיטה תלויה במיקום הדירה בבניין הדירות, או לחלופין אם מדובר בבית קרקע. ישנה אפשרות למרוח מעל ומתחת לצנרת אך אפשרות זו יקרה יותר.

כיצד ועם אלו חומרים מבצעים את איטום האמבטיה?

הליך האיטום הינו אחד השלבים האחרונים בבניית חדר האמבטיה, כאשר בסוף חיבור הצנרת מבטנים אותה כדי להשיג הגנה מפגיעה פוטנציאלית בזמן מילוי החול לריצוף, פגיעה שעשויה להיגרם עקב ציוד ולחלופין אנשים העשויים לדרוך ולהביא לפגיעה בצנרת. טרם שלב האיטום מחלקים את המשטחים לחלוטין בעזרת טיח, ולאחר מכן מורחים את חומר האיטום.

בשלב זה נדרשת מיומנות גבוהה ומדויקת כדי שהכל ישאר יפה, ובעיקר מבוצע היטב ויסודי. ישנם ארבעה סוגי איטום המתאימים לאיטום האמבטיה, כאשר לכל סוגי יתרונות וחסרונות באיכות, בשיטת העבודה ובמחיר. כמו כן, כל סוג חומר מתאים לחומר אחר בהתאם לחומרים בהם השתמשתם בבניית חדר האמבטיה.

ממברנות – סדרת חומרים מוכנה לשימוש מראש, מתאימה לחדרים רטובים כגון חדרי האמבטיה והשירותים, בשימוש בחומר זה יש למרוח שכבה דקה בלבד. מתאים לבנייה מבטון, טיח, אריחי קרמיקה וגבס.

איטום אפוקסי –  איטום האפוקסי אף הוא סוג של ממברנה, מתאים לאיטום חיבורים ומרווחים ותוך כך גם חדירות צינורות PVC, מתכת וחיפויים. מתאים מאוד לשימוש תחת אבן, לבנים ואריחי קרימה. יתרונו טמון בכך שמתייבש במהירות, נח לשימוש בכף טייחים ושכאמור מתאים לאיטום בין חיפויים וחזיתות. לצד חדרי אמבטיה מתאים גם לאיטום מטבחים ואיזורי הכנת אוכל, וכן מזרקות ומתקני מים.

איטום צמנטי – חומר איטום זה מכיל רכיבים חודרי נקבוביות ומתגבשים. עמיד מאוד בלחץ ובמגע עם כימיקלים שונים, ונוסף על כושר האיטום לחומר כושר תיקון סדקים עתידי, עקב חדירת רכיביו לתשתית. מתאים לבנייה מבטון, ולצד איטום חדרי אמבטיה משמש לאיטום פירי מעלית, מנהרות מתקנים מי שתייה ועוד. קל ליישום ומחזיק לאורך זמן ללא צורך באשפור.

איטום ביטומני – מתאים למשטחים אנכיים ואופקיים, משמש בעיקר לבתי מגורים אך גם למבנים מסחריים, נתפס על בטון וכן על תשתיות ביטונימיות. יתרונותיו נעוצים בכך שהינו קל למריחה במברשת או ברולר, ובכך שהינו בעל יכולת גישור טובה על סידוק.

לסיכום

איטום האמבטיה הוא שלב חשוב ואף קריטי בבניית חדר אמבטיה חדש ובשיפוץ. מומלץ להיערך לו על ידי קניית חומרים איכותיים וקבלת הדרכת ביצוע או הזמנת איש מקצוע אמין. הנזקים מחדר אמבטיה לא אטום יכולים להתגלגל לאלפי ועשרות אלפי שקלים, במיוחד אם אתם קונים דירה בניין דירות ושיש מתחת לכם דיירים, ולכן מומלץ מאוד להשקיע באיטום מעולה.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.