הדבקת קרמיקה


קרמיקה היא חומר מעולה למגוון מטרות. הקרמיקה היא למעשה משפחה שלמה של חומרים מסוגים ואיכויות שונות, שניחנים בתכונות מצוינות הן מהבחינה הפרקטית והן מהבחינה האסתטית. תכונות אלו הן שהופכות את הקרמיקה לאופציה מעולה לחיפוי משטחים, גם על גבי קירות וגם כריצוף..

כאשר אנחנו נרצה לחפות משטח באריחי קרמיקה, נצטרף למעשה להדביק את האריחים באמצעות דבק מיוחד. לפני עבודה כזאת אנחנו ממליצים לקרוא קצת על הדבק אותו כדאי לנו לקנות ולהשתמש בו, ועל הסוגים השונים והתכונות של כל אחד מהם.

במאמר זה נפרט על פעולת ההדבקה עצמה, ועל אילו משטחים ניתן לבצע הדבקה של קרמיקה. חשוב מאוד להיעזר באיש מקצוע מנוסה על מנת לבצע הדבקה של קרמיקה. עבודות הדבקה שלא בוצעו כהלכה יכולות להיות כאב ראש רציני לתיקון, ועל כן חשוב לעשות את ההדבקה בצורה מקצועית ככל הניתן, ובהתאם להוראות היצרן- גם היצרן של אריחי הקרמיקה וגם היצרן של הדבק בו נשתמש בעבודה.

הדבקת קרמיקה על קיר

הדבקת אריחי קרמיקה על גבי קיר אפשרית ויעילה כמעט בכל מצב, אך קיימים כמה תנאים שהם הכרחיים לביצוע ההדבקה. התנאי המרכזי להדבקה הוא שהקיר מהווה משטר ישר ואחיד. נוסף על כך, תנאי שני הוא אפס רטיבות. הרטיבות פוגעת בקרמיקה ויוצרת סדקים ולמעשה מרופפת את ההדבקה. התנאי האחרון הוא שכבה מקשרת בין הקרמיקה עצמה לבין הקיר. לכל קיר יש להתאים את הקרמיקה האידיאלית עבורו מבחינת המשקל של האריחים וסוג הדבק בו נשתמש על מנת להדביק אותם. כאשר מבצעים את ההדבקה בצורה הנכונה, ניתן להדביק על כמעט כל סוגי הקירות – קיר שליכט, קיר גבס, קיר בטון, קיר צבוע ועוד.

הדבקת קרמיקה על ריצוף

אם אנחנו מעוניינים להחליף ריצוף או חיפוי קרמיקה בקרמיקה אחרת, הדבר אפשרי בהחלט, ולשם כך נוכל להדביק את הקרמיקה החדשה על גבי זו הישנה, ולהוזיל עלויות בצורה משמעותית. החיסכון הכספי בשיטת עבודה זו יכול להיות משמעותי מאוד, ולהגיע לאלפי שקלים. נוסף על כך, העבודה מתבצעת בצורה מהירה הרבה יותר, ותך זמן קצר, אלי אפילו יום עבודה יחיד, כבר נהנה מריצוף חדש.

על מנת לבצע את ההדבקה על גבי קרמיקה קיימת, חשוב לוודא שהמשטח ישר לחלוטין. בנוסף חשוב מאוד שכל האריחים עליהם אנחנו נדביק יהיו שלמים לגמרי. אריחים שבורים יוצרים הדבקה לא אחידה שתתפרק בקלות ומהר מאוד.

לשיטת העבודה הזאת יש חסרון בולט, והוא העובדה שכאשר נצטרף לבצע עבודות בתוך הרצפה או הקיר, נאלץ לפרק שתי שכבות של קרמיקה על מנת להגיע למקור הבעיה. משום כך, אנחנו לא ממליצים לבצע הדבקה על גבי קרמיקה בחדרים או בתים בהם הצנרת ישנה ונוטה לבעיות. אם בכל פעם האינסטלטור יצטרך לפרק את שתי השכבות של הקרמיקה על מנת להגיע אל הצנרת ולתקן בה את התקלה, יצא שכרנו בהפסדנו.

הדבקה על עץ

הדבקת קרמיקה על עץ אפשרית בהחלט. ניתן להסתכל לדוגמא על שיטות הבנייה באירופה ובארצות הברית, שם רוב הבתים הפרטיים בנויים מסוגים שונים של עץ, ושם מדביקים את רוב אריחי הקרמיקה על גבי משטחי עץ. כמו בכל הדבקת קרמיקה על גבי משטח, חשוב לוודא שהוא ישר לחלוטין. כאשר מדובר בעץ, חשוב לראות שהוא אינו רקוב או שיש בו חללים אשר יקשו על ההדבקה ויהפכו אותה לחלשה יותר. כאשר נרמה להדביק קרמיקה על עץ נשתמש לרוב בדבק שונה מבהדבקה על גבי קירות, לרוב סוגים שונים של דבק אקרילי או סיליקון.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.