רובה אפוקסית- מה זה ומה צריך לדעת?


עבור רבים, תקופת השיפוצים בבית יכולה להיות מעט מאיימת. בעלי מקצוע מדברים מעל הראש במילים ומושגים שלא מכירים וצריך להנהן במבוכה ולהעמיד פנים שהכל בסדר, בתקווה שלא יעשו משהו דרמטי ולא רצוי.

כך למשל גם כאשר יש צורך בסילר לרובה- מעטים יודעים מה היא רובה ולמה צריך לאטום אותה. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן!

מה זה רובה?

רובה היא חומר על בסיס בטון שמניחים במרווחים בין אריחים- על הקיר או הרצפה. המטרה שלה היא לסגור את החלל שבין האריחים ולהצמיד אותם אחד לשני. המרווחים הללו נקראים פוגות ועל פי התקן הישראלי חובה שיהיו בגודל של לפחות 3 מ"מ- שימו לב שאתם לא יוצרים בטעות רווח קטן יותר משיקולי אסתטיות.

יש שני סוגי רובה עיקריים:

  • רובה אפוקסית– מבוססת על סיבים וחול עם אגרגיטים וחומר שנועד להקשות. בעבר היא הייתה על בסיס טרפנטין, אך כיום עם המודעות האקולוגית הרובה האפוקסית על בסיס מים, פחות מזוהמת ויותר קל לעבוד איתה ולנקות אותה. מתאימה בעיקר למקומות רטובים כמו שירותים, מרפסות- בהן יש פוטנציאל גדול לרטיבות וגם במקומות עם חומרים חומציים ושומניים. עמידה יותר מהרובה האקרילית.
  • רובה אקרילית– מבוססת על אבקה צמנטית, שהיא אבקה שמשמשת להכנת בטון, יחד עם תוספים פוליאמריים ובדרך כלל גם עם סיליקון- לדחיית מים. זו הרובה בשימוש הרווח יותר, היא נוחה יותר לעבודה ופחות מסיבית מהרובה האפוקסית.

רובה אמורה לאטום את החללים שבין המרצפות ולדחות מים, אך עם הזמן הרובה נשחקת ומתרככת ולכן יש צורך בסילר- אוטם, שאותו שמים ממעל הרובה כדי לחזק אותה.

סילר לרובה

הסילר אמור להפחית ולדחות כתמים וספיגה של חומרים ברובה- כמו משקאות, לכלוכים, שומנים וכדומה, שמלבד שינוי צבע הרובה הם גם מחלישים אותה ואת העמידות שלה.

הסילר מוסיף שכבת איטום נוספת על פני הרובה והציפוי הדק הזה מרחיק עוד יותר אפשרות של מעבר נוזלים וכתמים דרך הרובה. רובה שצופתה בשכבת סילר תחזיק מעמד זמן רב יותר באופן משמעותי לעומת רובה שלא צופתה בסילר, לא יווצרו בה כתמים וייקח לה זמן רב מאוד להתפורר או להיסדק, אם בכלל.

גם סילרים מתחלקים לשלושה סוגים, כאשר הקו המבדיל הוא החומר עליהם מתבססים- מים, חומר ממס דוגמת טרפנטין או על בסיס פיתוחים ננוטכנולוגיים. ההמלצה היא בדרך כלל להשתמש בסילר על בסיס מים, משום שקל יותר לעבוד איתו ולנקות אותו במקרה והעבודה לא יצאה מדויקת.

אופן השימוש בסילר

כאשר מתחילים את העבודה בסילר על רובה, יש לנקות את הרובה הייטב מכל מיני שאריות של לכלוכים ולהמתין לייבוש מוחלט שלה. חשוב מאוד לא לדלג על השלב הזה- לכלוכים יגרמו לשכבת הסילר להיות לא אחידה ובעקבות זאת היא תהיה אוטמת וחזקה פחות. גם מצב בו תישאר מעט רטיבות מתחת הסילר יערער את החוזק של האטימה.

לאחר מכן מורחים את הסילר בעזרת מכחול ולא באמצעות מברשת. חשוב לבצע עבודה עדינה ומדויקת כדי שהמריחה תהיה אחידה, וגם לא יהיו זליגות ובליטות על הקיר או הרצפה. אם בכל זאת נמרח חלק מהחומר, כדאי לנקות במהירות באמצעות מטלית- עדיף לא רטובה כדי שלא תגיע רטיבות לאזור העבודה.

לפני שחוזרים ללכת כרגיל על הרצפה או להתקלח בחדר האמבטיה לאחר האיטום בסילר, חשוב לחכות מספר שעות, בהתאם להוראות היצרן, עד שהסילר יתייבש לחלוטין. בכל מצב אסור שהאזורים שצופו בסילר יהיו במגע עם מים למשך 24 שעות.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.