יש לכם רטיבות במקלחת? איך עושים איטום מקלחת נכון


רטיבות במקלחת היא עניין לא נעים בכלל. מעבר לנזק האסתטי של רטיבות, לתופעה זאת עלולים להיות גם השלכות בריאותיות ובטיחותיות לא רצויות. לכן איטום מלא ואיכותי למקלחת הוא דבר שחובה להקפיד עליו. במאמר הבא נסביר איך עושים את זה נכון.

מכינים את השטח

איטום מקלחת איכותי צריך להתבצע עוד בשלב בניית הבית, הרבה לפני שהדיירים המיועדים נכנסים אליו. האיטום הוא היבט מרכזי ברווחת חיי הדיירים ועל כן חשוב לא להתפשר בנושא זה ולבחור בקבלן איטום מקצועי שיש לגביו המלצות.

יחד עם זאת, ניתן לבצע איטום מקצועי למקלחת גם בהמשך חיי הבית, אם כי הדבר כרוך בבלגן מסוים ובהשבתת המקלחת למספר ימים. אם ברצונכם לעשות שיפוץ כללי בבית, מדובר בזמן טוב שאפשר לנצל גם לטובת שיפור האיטום.

איטום נכון למקלחת מתחיל בהכנת שטח קפדנית. כלומר, ניקיון יסודי של שטח הפנים שנדרש לאטום. באופן כללי, השטח המיועד לאיטום נדרש להיות כמה שיותר חלק וחף מלכלוכים או שאריות בטון.

עוד אלמנט שרלוונטי באופן ספציפי לחדר המקלחת הוא יצירת סף הפרדה בינו לבין יתר חדרי הבית. באופן טבעי, המקלחת היא אזור מועד יותר לרטיבות וחשוב ליצור סף הפרדה מסוים בינה לבין שאר החללים על מנת למנוע התפשטות רטיבות לעבר כל הבית. על הסף להיות בהפרש של עד ארבעה סנטימטרים מהמפלס של הבית.

משקיעים בחומרים ובשכבות

הכלל אולי הכי חשוב והכי בסיסי כאשר עוסקים באיטום (ובאופן כללי יותר בצביעה או מריחה של חומר) הוא לעולם לא להסתפק בשכבה אחת בלבד. השכבה הראשונה היא שכבת בסיס ועליה יש למרוח לפחות עוד שכבה של חומר איטום על מנת להשיג תוצאה איכותית שמחזיקה לאורך זמן.

בנוסף, חשוב לבחור בחומר איטום איכותי עם "קבלות מוכחות בשטח". כך למשל, רובה אפוקסית מסוג לטיקריט ספקטרלוק נחשבת לחומר איטום איכותי עם יתרונות משמעותיים רבים הרלוונטיים לחדר המקלחת.

הולכים עם המקצוענים

בחירת אנשי מקצוע איכותיים למשימה העומדת בפניכם היא עניין רלוונטי לכל דבר הדורש תיקון או שיפור בבית. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על איטום, תחום רגיש שדורש מקצוענות ואמינות. חשוב לבחור בגורמי מקצוע מנוסים שניתן לסמוך עליהם בכל מצב וכנגד כל רטיבות. 

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.