דבק אפוקסי לבטון


הדבק האפוקסי נכנס לשימוש מסחרי בשנות השלושים ונחשב לדבק החזק והעמיד ביותר מבין הדבקים הריאקטיביים. השימוש העיקרי בדבק אפוקסי הוא הדבקת חומרים השונים אלה מאלה והגנה על משטחים מפני לכלוך ולחות. הדבק האפוקסי נחשב לנפוץ במיוחד במגוון רחב של תעשיות, החל בענפי הבנייה השונים וכלה בעולם התעופה והאווירונאוטיקה.

מהו אפוקסי?

אפוקסי, הנקרא גם פיליאפוקסיד, הוא למעשה משפחה גדולה במיוחד של חומרים כימיים המשמשים לייצור דבקים, תבניות וצבעים. כאשר מעורבב האפוקסי עם חומר מקשה, תהליך כימי הגורם לשרף להתקשות מתרחש, וכך הוא מגשים את מטרתו. תעשיית האפוקסי העולמית מגלגלת כחמישה עשר מיליארד דולר בשנה, בשל יתרונותיו הרבים של הדבק האפוקסי.

תכונות הדבק האפוקסי

הזמן הנדרש להדבקה באמצעות דבק אפוקסי נע בין דקות בודדות לשעה, בתלות בשימוש שנעשה בו, כאשר הוא מגיע לשיא עוצמת ההדבקה בתוך עשרים וארבע שעות. המגוון הרחב של הדבקים האפוקסיים, מאפשר להגיע לתוצאות הדבקה מגוונות – החל בחוזק או גמישות, וכלה בהולכה חשמלית.

ניתן לייצר את הדבק האפוקסי כך שיהיה שקוף או אטום, קשיח או גמיש וכן במגוון רחב של מהירויות התקשות. דבק האפוקסי הוא הדבק בעל העמידות המרשימה ביותר לחום ואף לתקיפות כימיות, והתקשותו כלל אינה תלויה באוויר, אלא בחומר המקשה. לכן, ניתן להקשות דבק אפוקסי גם מתחת למים ובמקומות שהגישה אליהם אינה נוחה.

יתרונות הדבק האפוקסי

דבק אפוקסי עמיד במיוחד לטמפרטורות גבוהות, לחומרים ממיסים, לנזקי מים ולקרינת שמש. אורך החיים של דבק אפוקסי ארוך במיוחד אף הוא, ונע בין חצי שנה לבין מספר שנים, כאשר הוא מאוחסן היטב. דבק אפוקסי עוצמתי יותר לאין שיעור מדבקים אחרים, ומתפקד טוב מהם במילוי חללים.

כיצד להשתמש בדבק אפוקסי?

בדרך כלל, מסופק הדבק האפוקסי לצרכן במזרק בעל שתי בוכנות. כלומר – השרף מאוחסן בתא אחד של המזרק, והחומר המקשה מאוחסן בתא השני. כאשר לוחצים על שתי הבוכנות במקביל, יוצאים בו זמנית השרף והחומר המקשה, והשילוב ביניהם מאפשר את פעילותו של הדבק.

במקרים אחרים, מסופק האפוקסי בשני מיכלים נפרדים, כאשר במיכל האחד מסופק השרף ובמיכל השני מסופק החומר המקשה. במקרים אלה, על הצרכן למדוד את כמות השרף וכמות החומר המקשה המתאימה ולערבב את שני החומרים ביסודיות.

שימושים נפוצים בדבק אפוקסי

ניתן להדביק באמצעות דבק אפוקסי כמעט כל חומר שהוא –  החל במתכת ופלסטיק וכלה בזכוכית, אבן ועץ. בנוסף, דבק אפוקסי מאופיין ברמת גמישות ועוצמה גבוהים במיוחד. לכן, משמש הדבק האפוקסי באינספור יישומים שבהם נדרשת עוצמת הדבקה גבוהה במיוחד.

לדוגמה, דבקים על בסיס אפוקסי משמשים בכלי רכב כגון אופנועים, בכלי תעופה כמו מטוסים ומסוקים, ואף באופניים ומגלשי סקי. בשל איכותו הגבוהה, נמצא הדבק האפוקסי בשימוש של תאגידים גדולים, חברות בנייה, צבאות ומכוני מחקר.

דבק אפוקסי לבטון

מאז שנכנס לשימוש במאה הקודמת, נעשה שימוש מאסיבי בדבק אפוקסי בעולם הבניה. כך למשל, ניתן להשתמש בדבק אפוקסי להדבקת משטחים של בטון ישן עם חדש, לתקן באמצעותו סדקים במשטחי בטון, וכן להשתמש בו לעיגון קוצי ברזל בבטון קיים.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.