איטום מקלחות


מי מאיתנו לא נתקל בדרך זו אחרת בבעיית איטום במקומות שונים ברחבי הבית?

בין אם מדובר בתקלה הדורשת התייחסות נקודתית או שיפוץ מקיף בדירה, בעיות בצנרת או נזילות דורשות את בדיקת האיטום הקיים. מטרת האיטום היא למנוע חלחול ודליפה של מים בין אזורים שונים, הודות לכך שהאיטום יוצר שכבת בידוד המפרידה את הקירות או הרצפות השונות ברחבי הבית זה מזה.

באופן מתבקש חדרי אמבטיה דורשים איטום מקלחות מיוחד השונה מסוג האיטום בשאר חלקי הבית. כאשר מדובר באיטום המתבצע בחדרי אמבטיה, צריך לקחת בחשבון את הלחות הנוצרת בחדר במהלך זמן המקלחת, וכן את כמויות המים הגדולות אשר עוברות בצנרת.

שני השיקולים הללו הם גורמים משמעותיים בבחירת סוג האיטום, וזאת, הואיל ובמידה שהאיטום נעשה בצורה שאינה איכותית, עלולות להיווצר בעיות חמורות המשפיעות על אחזקת הבית. טחב, עובש, רטיבות ופטריות הם רק חלק מהתסמינים הנגרמים עקב איטום לא תקין.

חשוב להבין שבעיות אלו אינן רק בעיות קוסמטיות המופיעות בבית – הן גם יוצרות סכנה בריאותית לאנשי הבית. במידה והבחנתם באחד מהן עליכם ליצור קשר באופן מידי עם קבלן שיפוצים מומחה לאיטום ולא לחכות שהבעיה תגדל או תיפטר מעצמה.

מניעת נזילה בחדר האמבטיה

ההמלצה הרווחת בנוגע לבדיקת תקינות איטום המקלחת היא לא לחכות עד להיווצרות נזילה כדי לבדוק האם הוא תקין, אלא לבצע בדיקת צנרת ורטיבות אחת לכמה זמן. ככל שאתם עורכים או מתכוונים לערוך שיפוצים בביתכם, אל תוותרו על בדיקת האיטום בחדר האמבטיה שלכם- נצלו את ההזדמנות כדי לוודא שהאיטום מונח כשורה.

כאשר בונים את חדר האמבטיה חשוב לוודא שחומרי האיטום בהם משתמש בעל המקצוע הם איכותיים ועמידים לזמן רב. את האיטום מורחים על הבטון וכך נוצרת שכבת הגנה המונעת מעבר מים בין הרצפה של חדר מסוים לתקרה של חדר אחר. על גבי שכבת האיטום מרצפים את החדר וכך מוסיפים עוד שכבת הגנה, המצמצמת באופן משמעותי את מעבר המים לבטון.

היה ומצאתם רטיבות עקב נזילה שמקורה בחדר אמבטיה, סביר להניח שיידרש איטום מקלחת מחודש בסביבת רצפת המקלחת. מכיוון שמדובר בחדר אמבטיה, סוג האיטום בסביבת המקלחת יהיה שונה מסוג האיטום הנדרש בחלקי הבית האחרים. לכן, חשוב להתייעץ עם קבלן שיפוצים מוסמך שמכיר את סוגי חומרי האיטום השונים.

אז איך עושים את זה נכון?

כעת נציג בפניכם מספר דגשים חיוניים להשלמת הליך איטום המקלחת באופן יעיל ואיכותי:

  • התייעצות עם קבלן שיפוצים- קבלן שיפוצים בעל ניסיון ידע להציע את חומרי האיטום הטובים ביותר, וכן ללוות אתכם בשלבים הבאים כמו בחירת ריצוף מתאים לחדר האמבטיה שלכם. בנוסף, סביר להניח שאיש מקצוע מנוסה יבצע עבודה איכותית שתחזיק מעמד לאורך זמן.
  • בחירת חומר איטום איכותי- במידה והחלטתם לנסות לפתור את הבעיה בעצמכם, בחירת חומר האיטום תהיה בידכם. שימוש בחומר איטום עמיד ואיכותי לרוב ימנע מעבר מים וסימני רטיבות ברחבי הבית, אפילו במקרה של הצטברות נוזלים מתחת לריצוף. לכן חשוב מאוד לקנות חומר איטום שניתנו לגביו המלצות ושאופן השימוש בו ברור ומובן.
  • סקר שוק- אנו ממליצים לבצע סקר שוק לפני בחירת קבלן השיפוצים או החברה אותה בוחרים להעסיק. איטום מקלחות אינו עניין שיש להקל בו ראש, ולכן, קבלת חוות דעת ממספר גופים שונים תוכל לעזור לשפוך אור על הבעיה בצורה אמינה. בנוסף, כך ניתן יהיה לקבל הצעות מחיר שונות\ ולבחור בהצעה המשלבת מחיר אטרקטיבי ועבודה איכותית.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.