איטום רצפה – כל מה שצריך לדעת


כולנו מכירים גגות דולפים, קירות דולפים ותקלות רטיבות. אנו מכירים בחשיבות של איטום האזורים הללו ומוכנים להשקיע בכך סכומים יפים. אולם, לא הרבה יודעים שהכרחי גם לאטום את הרצפה. רטיבות יכולה להגיע גם דרך הרצפה ואם אין שכבת איטום רטיבות עלולה לחדור מפני השטח פנימה וליצור נזקים שיהיה קשה ויקר מאוד לתקן.

לכן, חשוב מאוד לבצע איטום, לעשות בדיקה לאיטום קיים כל מספר שנים ובמידת הצורך לחזק או להחליף אותו.

דרכים לבצע איטום

יש 3 דרכים בהן ניתן לבצע איטום רצפה:

  • איטום מתחת לריצוף: כדאי מאוד לוודא בעת בניית או ריצוף הבית שהקבלן מבצע שכבת איטום מתחת לרצפות. אם זה לא המצב, יכול להיות שכדי לאטום נזילות יהיה צורך לפרק את כל הרצפות, לבצע את האיטום ולרצף מחדש. זו האופציה היקרה ביותר ובצדק, אך לא תמיד אפשר להשתמש בשיטות האחרות. זהו גם הפתרון היעיל והאיכותי ביותר ולכן אם סובלים מנזילות חוזרות ונשנות כדאי לשקול אותו ברצינות.
  • איטום על ריצוף קיים: מומלץ בעיקר למקומות חיצוניים בהם יש לבצע איטום- רצפה של מרפסת או גג. איטום כזה לא מטפל ברטיבות שנמצאת מתחת לריצוף ולכן אם יש כזו חשוב לטפל בה לפני שאוטמים את הרצפה באופן הרמטי ומשאירים אותה בפנים. אם אוטמים בשיטה זו חשוב לוודא שהמשקל שהאיטום מוסיף עומד בתקנים ההנדסיים.
  • איטום בין חריצים: מתאים לריצוף פנים. הפתרון הפשוט והזול ביותר. איטום בסילר שמיועד להיות מעל רובה, שהיא החומר ששמים בין החריצים. איטום כזה מונע חדירה של רטיבות מלמעלה למטה אך גם הוא לא יעזור במקרה של רטיבות מתחת לרצפות. יש כאלו ששוקלים לוותר על איטום בסילר בגלל שהרובה בעצמה כבר מייצרת איטום, אולם הסילר מוסיף שכבה חיונית שאוטמת באופן הרמטי וגם מונעת שחיקה של הרובה ולכן לא כדאי לוותר עליו.

חומרים שמשמשים לאיטום

יש חומרים רבים בעזרתם ניתן לאטום את הרצפה וכל אחד מתאים למצבים שונים. נעבור על כמה מהם:

  • איטום מחומרים ביטומניים- מתאים בעיקר לאיטום רצפות במקלחות ומקומות תת קרקעיים
  • איטום מחומרים פוליאוריטנים- מתאים בעיקר לאיטום על רצפת בטון
  • רובה- משמשת לאיטום חריצים ברשתות. כדאי להשתמש יחד עם סילר לרובה.

השוק מלא בחומרים רבים ולכן אם אתם לא בטוחים מה מתאים לכם כדאי להתייעץ עם בעל החנות או איש מקצוע. השקיעו בחומר איכותי ולא בחומר הזול ביותר כדי לקבל תוצאה שתחזיק לאורך זמן רב ולא תדרוש מכם להמשיך להתעסק במצב האיטום ובנזילות אפשריות.

איטום רצפה חיצונית

כל מה שאמרנו תקף גם לגבי רצפה חיצונית. עם זאת חשוב להבחין שרצפה חיצונית כמו במרפסת או חצר נחשפת להרבה יותר רטיבות ולכלוך, ולכן יש להשתמש בחומרי איטום חזקים יותר. החומר בו ישתמשו בדרך כלל יהיה חומר אפוקסי.

כמובן, כדי שהאיטום לא ייחלש ויתפורר בפרק זמן קצר יחסית חשוב ליצור ניקוז מתאים לחלל הזה. אם אין מקום אליו המים יוכלו להתנקז, כדאי לשקול לפרק את הריצוף, להתקין איטום מקצועי תחתיהן וגם נקז מתחת ומעל. באופן זה לא יווצרו בעיות רטיבות חוזרות ונשנות.

עלות

המחיר של איטום רגיל אמור להיות סביבות 30 שקלים ל-1 מ"ר אם השתמשו ברובה בתהליך הדבקת הרצפה, והוא יכול להגיע ל-100 שקלים ל-1 מ"ר אם יש צורך להסיר רובה קיימת ולהחליף אותה. אם יש צורך לפרק את הרצפות כדי להתקין איטום ואחר כך לרצף מחדש, המחיר יעלה במאות שקלים ויהיה בין 600-1000 שקלים ל-1 מ"ר.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.