איטום קירות


אין דבר יותר מעצבן מאשר פתאום לגלות שאחד הקירות בבית או מחוצה לו רטוב. כמובן שאפשר גם להתעלם מכך, אולם אנחנו לא ממליצים. קיר רטוב משמעותו שיש נזילה באחד המקומות מתוך הקיר או לידו, והזנחה עלולה לעלות ביוקר- עובש, חלודה וסדקים בקירות ובצינורות. לכן, כדאי לטפל בכך כמה שיותר מהר.

לכאורה, נראה שהפתרון פשוט- צריך בסך הכל לאתר את הנזילה ולסתום אותה. אבל, המצב קצת יותר מסובך מזה. מלבד העובדה שקשה מאוד לאתר את מקור הנזילה, אם הנזילה נובעת בין סדקים בקיר היא יכולה לגרום לו להתנפח ולגרום לכך שיהיה צורך לשקם את כולו, ואם היא נובעת מאחת הדירות שמעל הקיר ומשם המים מטפטפים- יש צורך להבין מה הבעיה אצלם. שלא נדבר על כך שאם הגג אינו אטום כמו שצריך, הנזילה יכולה להגיע ממנו.

איטום קירות חיצוניים

יש הבדל משמעותי בין איטום קירות פנימיים לאיתור קירות חיצוניים. בכל אחד מהם משתמשים בחומרים שונים בהתאם לחומר ממנו הקיר עשוי, לציפוי החיצוני שלו ולתשתיות. אי אפשר להשתמש בכל חומר איטום לכל קיר שהוא, משום שיש חומרי איטום שלא מסתדרים עם שכבת הציפוי שמעליהם.

איטום קירות פנימיים נעשה לעיתים רחוקות ובדרך כלל יעדיפו להתייחס לנזילה מבחוץ, אלא אם כן אין ברירה. לכן, נתמקד בעיקר בקירות חיצוניים.

כאשר מזמינים קבלן איטום כדי לאתר נזילה ולסתום אותה, לאחר שהוא ימצא את מקור הנזילה הוא יסיר את כל החלק שהתנפח ונרטב ואת כל מה שנפגע מהנזילה, כדי שלא תישאר רטיבות בתוך הקיר ואזורים חלשים יותר. נוסף על כך, כדאי לוודא שהוא מקפיד לייבש באופן מוחלט את הקיר- באמצעות מכשירים או פשוט באמצעות המתנה.

רק לאחר הסרת החלקים הפגועים וייבוש הקיר מתחילים לבצע את האיטום עצמו. האיטום, ברוב קירות הטיח הרגילים, יתבצע באמצעות חומר פוליאוריטני, אותו משפריצים על הסדקים שכנראה גרמו לרטיבות. לאחר המתנה לייבוש של החומר צובעים את הקיר מחדש.

אם לקיר נגרם נזק משמעותי- חשוב מאוד לשים לב לכך שהקבלן מקפיד לתקן אותו ולחזק אותו באמצעות מלט וחול- לפני שהוא מתחיל בתהליך האטימה.

כדאי לבחור קבלן איטום שאפשר לסמוך עליו ושיודעים שהוא יקפיד על כל שלבי העבודה ולא יבצע רק איטום חיצוני, מבלי להסיר ולייבש את האזור שנרטב. עבודה שהיא רק חיצונית אולי תהיה זולה יותר בשלב הראשון אך תגרום לנזקים בלתי הפיכים לקיר שלא יהיה ניתן לגלות עד שלב מאוחר מאוד, בגלל החיפוי החיצוני החדש, ולכן עלותה הכוללת תהיה בסוף גבוהה הרבה יותר.

סיבות נוספות לאיטום קירות חיצוניים

חשוב לדעת שגם אם אין נזילה שווה לשקול איטום מחודש של הקירות החיצוניים של הבית או הבניין. איטום מחדש יכול לחזק את הקיר ולמנוע בעיות רטיבות חמורות לאחר מכן. בנוסף, ניתן לבודד את הבית עם בידוד תרמי ובכך לאזן את הטמפרטורה בתוך הבית ולחסוך בחשמל וזיהום אוויר.

עלות

עלות של איטום חיצוני סטנדרטי תהיה בין 100-200 שקלים, ובמקרה של איטום לבידוד תרמי המחיר יהיה גבוה יותר.

איטום בקומות גבוהות

לפעמים, כאשר יש צורך לבצע איטום בקומות גבוהות, אין ברירה ויש צורך להשתמש באמצעים שעולים סכום רב, כמו: סנפלינג, הרמת פיגום או הרמת מנוף. אולי סנפלינג נשמעת אפשרות מלהיבה אך היא דורשת משאבים וסכומים גבוהים ולכן כדאי לחשוב פעמיים לפני שממהרים לבחור בה. כדאי להתייעץ עם קבלן האיטום כדי לבחור את הדרך הי פשוטה ויעילה לבצע את האיטום.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.