כל מה שחשוב להכיר בנוגע לפעולת איטום מבנים תת קרקעיים


אחד האתגרים בענף הבנייה הוא האיטום של מבנים תת קרקעיים, מקלטים ומרתפים. בשל אתגר זה, עבודת האיטום של מבנים תת קרקעיים חדשים ומבנים תת קרקעיים ישנים צריכה לקחת בחשבון מספר של פרמטרים, לכלול הכנה יסודית ולעשות שימוש בחומרים מתאימים לפעולת האיטום. על כן, אנחנו ריכזנו עבורכם את כל הפרטים החשובים ואת כל מה שכדאי להכיר ולדעת בכל הנוגע לעבודות של איטום מבנים תת קרקעיים.

מה הם הפרמטרים שאנחנו לוקחים בחשבון בעבודת האיטום?

כאשר אנחנו עומדים בפני איטום של מבנה תת קרקעי, עלינו לקחת בחשבון מספר פרמטרים טרם עבודת האיטום. עלינו להתייחס לסוג של הקרקע אשר בה מתבסס המבנה, את האפשרויות של הניקוז, את המפלס של מי התהום, גודל המבנה והיקפו, מהו ייעוד השימוש באותו המבנה ועוד. באופן כללי, סוג קרקע חרסיתי או מסלע רך, הן קרקעות אשר אינן מתנקזות ויתר על כן אפילו תופחות בהינתן ויש מגע עם מים. בדרך כלל, מבנה תת קרקעי או מרתף אשר יהיה בנוי באדמות מסוג זה יתבסס על כלונסאות ובנוסף לכך רצפת המבנה תהיה מופרדת מהקרקע למשל באמצעות ארגזי פוליסטירן מוקצף. לעומת זאת, כשהמבנה התת קרקעי בנוי בקרקעות חוליות או של סלע חדיר, קרקע אשר מכונה קרקע מנקזת, אין הכרח לבסס את המבנה על גבי כלונסאות וישנה האפשרות להשענת רצפת המבנה באופן ישיר על גבי הקרקע.

איך מבצעים את האיטום של הרצפה והקירות של המבנה התת קרקעי?

בכל הנוגע, לשימוש בחומרי איטום, ישנם מספר סוגים עיקריים של חומרי איטום אשר מתאימים לפעולת איטום מבנים תת קרקעיים. למשל, כאשר מבצעים את האיטום מתחת לרצפת המבנה התת הקרקעי משתמשים בדרך כלל בשתי שכבות של יריעות אשר נקראות יריעות ביטומניות. ההתקנה של יריעות ביטומניות אלה נעשה באמצעות ריתוך מלא של היריעות תוך הצמדה שלהן לבטון. לעומת זאת, כאשר הרצפה של המבנה התת קרקעי נחשבת למורכת יותר מבחינה גיאומטרית וישנם אלמנטים רבים, ישנה עדיפות לעשות את האיטום של הרצפה באמצעות מערכת איטום ביטומית אלסטומרית אשר נעשית בהתזה מבוססת מים.

לצד האיטום של רצפת המבנה התת קרקעי, איטום קירות במבנים תת קרקעיים נחשב לבעייתי ביותר מכיוון שהיישום של יריעות ביטומניות על גבי הקירות נחשב למשימה קשה לביצוע. בשל הקושי שכרוך באיטום שכזה, ברוב המקרים פעולת איטום הקירות אינה נעשית כפי שנדרש. בעקבות זאת, ההדבקה של היריעות הביטומניות לקירות המבנה נעשית באופן חלקי וכך כשל באיטום באופן נקודתי יכול להיגרר לכשל כולל של כלל מערכת האיטום. יישום של מערכת האיטום באמצעות התזה, למשל בעזרת פלקסיגום ובהתאם לעומק של המבנה, יכול להיות פתרון מתאים ואמין לאיטום של קירות מבנים תת קרקעיים. אם מדובר במבנה תת קרקעי עמוק במיוחד, יש אפשר לשלב את מערכת איטום זו יחד עם פוליפבריק על מנת לתגבר את העמידות למול הלחץ של מי התהום שצפוי להיות.

כיצד מתבצעת עבודת ההכנה לאיטום ?

ההכנה לפעולת איטום מבנים תת קרקעיים מצריכה עבודת שטח יסודית על מנת שמערכת האיטום תצלח במשימתה. אם רצפת המבנה נשענת באופן ישיר על הקרקע ואין שימוש בכולנסאות, ההכנה הינה פשוטה ומצריכה הקפדה כי פני השטח חלקים וישרים של הבטון הרזה. כשהכולנסאות חודרות את הבטון הרזה, ישנה עבודת הכנה של הצקת ראשי כלונס מבטון חזק באופן ישר ורחב. בכל הנוגע להכנת קירות המבנה לפעולת האיטום, יש לוודא מילוי של כל קטעי הקיר בבטון מלא תוך סיתות הבליטות בבטון.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.