סילר לרובה – לשמור על המרצפות נקיות ועמידות


לכולנו ברור שעם השנים הבית שלנו דורש תחזוקה ותיקונים. הבלאי הטבעי שנגרם לבית בחלוף הזמן יכול להשפיע על כל רכיב בביתנו. 

בין אם מדובר בבלאי למערכת החשמל או המים ובין אם מדובר בהתקלפות קירות או שבר ברצפות – אנחנו חייבים לשים לב לבעיות ולתחזק את הבית באופן שוטף.

במאמר קצר זה נסביר על אחד מסוגי הבלאי הנפוצים ביותר בבתים – בלאי ולכלוך של הרובה וכן נסביר כיצד בעזרת חומר שנקרא 'סילר לרובה' נוכל לשמור על חיי הרובה שלנו ארוכים יותר.

מה זה רובה ומה הבעיות איתה?

אם אתם בבית – הסתכלו למטה, בכל רצפה של בית אפשר לשים לב שבין מרצפת למרצפת ישנו רווח, לרווח קוראים בלשון המקצועית 'פוגה'. הפוגה או הרווח הוא בדרך כלל קטן יחסית בין 3 מילימטר ל25 מילימטר.

כדי למלא את הפוגה שבין המרצפות וגם כדי להצמיד אותן ולהדביק אותן זו לזו משתמשים בחומר הנקרא רובה. הרובה הוא חומר לריצוף (שהיא בדרך כלל גם רובה לקרמיקה שעל קירות המקלחת) עשויה על בסיס צמנט שהוא חומר בנייה שמטרתו להדביק ועושים בו שימוש גם בבטון ובמלט.

הרובה כפי שבוודאי שמתם לב היא נמוכה יותר מגובה המרצפת. בזמן שאתם מנקים את הבית ושוטפים אותו המים יורדים למקום הנמוך – לרובה – ונאגרים שם. כתוצאה מכך שהרובה נרטבת ומתייבשת בכל ניקיון היא הולכת ומשנה את הגוון שלה לכהה יותר ומתלכלכת. 

איך עוזר לנו הסילר לרובה?

אז הבנו מהי רובה והבנו שהיא הולכת ומתלכלכת בשל מים ולכלוך המצטברים עליה. איך ניתן לפתור את הבעיה הזו?

בדיוק בשביל זה יש לנו חומר שנקרא סילר לרובה. הסילר הוא חומר שיכול להיות אקרילי או אפוקסי ומטרתו היא למנוע רטיבות או כתמים מסוגים אחרים (שמן, מיץ ועוד) על רצפות ועל הרובה.

הסילר דוחה נוזלים ויוצר שכבת איטום לרובה כך שאורך חייה יהיה ארוך יותר. הסילר יחזיק את הרובה נקיים לזמן רב יותר וכן ימנע את ההתפוררות שלה – מה שקורה כתוצאה מרטיבות.

מהם הסוגים השונים של סילר לרובה?

הסילר מגיע בצבעים שונים וכן יש סוגי סילר המבוססים על חומרים שונים. סילר אקרילי הוא סילר מבוסס מים, ממש כמו צבע אקרילי. ניתן למצוא גם סילר אפוקסי שהוא מורכב מחומר דביק וחומר שמאיץ את ההקשחה של הסילר.

לסילר ישנם גם רמות גימור שונות המשפיעות על גוון הצבע הסופי שיהיה לרובה לאחר יישום הסילר. 

איפה תוכלו למצוא מומחים בנושא?

אם הגעתם עד לכאן אתם בוודאי מעוניינים בתיקון ותחזוקה של המרצפות שלכם. אם כך כדאי שתכירו את חברת 'אוראנטק גטאור'. החברה מספקת ומייבאת מוצרים ופתרונות שונים בתחומי הבנייה. בין השאר החברה עוסקת בפתרונות איטום, בבניית בריכות וכן בפתרונות ובניית ריצופים רגילים ומעוצבים.

לפרטים נוספים הכנסו לאתר: https://orantechg.com/. 

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.