סיליקון לאיטום אמבטיה – כל מה שרציתם לדעת


ישנם מקרים רבים בהם אנחנו צריכים לבצע איטום למקומות שונים בבית, המחשבה הראשונה שעולה בדרך כלל במקרים מסוג זה היא האם כדאי לבצע את עבודת האיטום בכוחות עצמנו או שמא כדאי לקרוא לבעל מקצוע לבצע זאת. התשובה לכך תלויה בחומרת המקרה ובפעולות שיש לבצע על מנת לטפל במקרה.

אין ספק כי ניתן לבצע עבודת איטום באופן עצמאי כאשר הבעיה היא קטנה ולא מסובכת יתר על המידה, כך למשל נוכל לתקן חורים ו/או סדקים קטנים בכוחות עצמנו. במקרים בהם אתם חושדים כי קיימת נזילה או חורים וסדקים גדולים, ההמלצה היא להזמין את שירותיו של בעל מקצוע כדי שיטפל בבעיה.

כאשר פעולת האיטום אינה מתבצעת באופן מקצועי, הדבר עלול להוביל לנזקים הרבה יותר רציניים בהמשך.

בחלל הבית קיימות מספר נקודות בהן חשוב לבצע איטום: שירותים, חדר אמבטיה, קירות, מרתפים וחלונות. בכל הנקודות הללו קיים סיכוי להיווצרות מגע של מים עם אחד הקירות או שקיימים פתחים דרכם מים יכולים לחדור.

במאמר זה תוכלו למצוא מידע רלוונטי בכל הנוגע לסיליקון לאיטום אמבטיה.

חומרי איטום לחדרים רטובים

מלבד חומרי האיטום הבסיסיים המשמשים לאיטום של חדרי אמבטיה, שירותים ומקלחת (חומרים ביטומניים וצמנטיים), קיימים גם חומרי איטום מתקדמים יותר בהם עושים שימוש לאיטום חדרים רטובים. החומרים המתקדמים הללו משמשים לפעולות איטום ספציפיות, לפעולות תיקון של נזקים קודמים אשר נגרמו כתוצאה מאיטום לקוי וכן הלאה.

כיום ניתן למצוא חומרי איטום המיועדים לאיטום של אריחים המותקנים בחדרים רטובים, אחד החומרים הללו הוא רובה בעלת רמת עמידות גבוהה מאוד למים בה עושים שימוש בחדרי אמבטיה ומקלחת, כמו כן ניתן למצוא חומרים נוספים ומורכבים עוד יותר בהם עושים שימוש לאטימה של חריצים ו/או מרווחים הקיימים באריחים. בנוסף על כך, במקרים בהם מדובר במשימת איטום פשוטה יחסית המתבצעת בחדר רטוב, ניתן לעשות שימוש בסיליקון לאיטום אמבטיה או בחומרים אפוקסיים שונים, השימוש בחומרים הללו נעשה באמצעות מריחה מקצועית ומדויקת או באמצעות הזרקה – חשוב מאוד לוודא כי הסיליקון בו עושים שימוש הוא בעל עמידות לרטיבות ועובש.

כיצד מחדשים איטום בחדר אמבטיה?

בראש ובראשונה חשוב מאוד לזכור שכאשר אנו באים לבצע חידוש איטום בחדר האמבטיה שלנו יש לקחת בחשבון כי התהליך יכול לקחת זמן בעקבות הזמנים הנדרשים לייבוש של חומרים שונים. על מנת לחדש את האיטום בחדר האמבטיה שלכם עליכם לבצע את הפעולות הבאות:

  • הסירו את פס האיטום הישן על ידי שימוש בשפכטל או סכין קטנה. במידה והאיטום רופף מעט באחד הצדדים שלו, התחילו מאותו צד וכך הפעולה תהיה קלה יותר.
  • לאחר מכן יהיה עליכם לנקות את הלכלוך והעובש הקיימים באותה נקודה על ידי שימוש באקונומיקה ומעט מים. חשוב לזכור כי לאחר שמסירים את האיטום, הנקודה בה היה קיים האיטום מאבדת את ההגנה שלה מפני מים, לכן מומלץ לעבוד עם מטלית לחה וחומר ניקוי ולא עם כמויות גדולות של מים.
  • ייבוש מלא של האזור – במידה ומדובר בחדר אמבטיה מומלץ לכסות את נקודת החיבור בניילון כך שמים לא יצליחו לחדור דרך המקום החשוף.
  • בשלב האחרון מה שנותר לכם לעשות זה למרוח חומר איטום חדש – כיום ניתן למצוא חומרי איטום אשר מבוססים על סיליקון ומגיעים בשפופרת נוחה מאוד לשימוש יחד עם אקדח המשמש למריחה של החומר, כיום קיימים גם חומרי איטום אותם ניתן למרוח באופן ידני.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.