סוגי רובה אפוקסית


מה עושים עם רובה? ממלאים מרווחים בין אריחים למראה אחיד של הרצפה. מחזיקם ומייצבים את האריחים למקומם. משתמשים ברובה צבעונית למראה דקורטיבי ומיוחד. אוטמים נגד חומרים מאכלים כגון חומרים מחמצנים או חומרי ניקוי. אוטמים את האריחים כנגד חדירת מים. מונעים התפתחות עובש במרווחים.

רובה אפוקסית היא רובה אשר מתקשה כאשר המים המצויים בה מתנדפים. היא דו-מרכיבית,  חומר הרובה עצמו ומאיץ התקשות שהופך אותה לחומר קשיח. הרובה האפוקסית אינה סופגת מים או לחות, מה ששומר עליה לאורך זמן מסימני השחרה בעקבות לכלוך או התפוררות של החומר. כך יש מערכת אטומה לחלוטין המונעת חלחול של נוזלים מתחת לאריחים.

במאמר שלפניכם נמנה את סוגי הרובה האפוקסית הקיימים בשוק.

סוגי רובה

קיימים שני סוגים עיקריים של רובה אפוקסית: פוגה בלה ורובה אפוקסית דו רכיבית. רובה חד רכיבית היא רובה אקרילית ולא נדון בה כעת. רובה פוגה בלה היא רובה מינרלית על בסיס שיש גרוס ושרפים מרוכבים המתאימה לאריחים גדולים ולשימושי חוץ ופנים, בריכות שחיה וחדרים רטובים.

רובה אפוקסית דו רכיבית מתאימה למקומות שיש בהם חומציות, שמנים,  מטבחים תעשייתיים ומפעלי ייצור של מזון.

מה הן התכונות  הנדרשות לרובה טובה

כמה תכונות חשובות כדי שרובה תיחשב לאיכותית. מבחר גוונים רחב, לא סופגת, לא מתכווצת, אחרת יהיו סדקים, לא מעבירה את הגוון לאריח, מונעת עובש, ללא קריסטלים שיוצרים תפרחת לבנה, עמידה בכתמים, ללא הבדלים בגוונים בין סדרות ייצור שונות, נוחה בעבודה, המים לא משנים את הגוון שלה, ייבוש ראשוני איטי, קלה לניקוי ועמידה לחומרי ניקוי. 

ההבדל בין רובה אפוקסית לרובה אקרילית

שימוש ברובה אקרילית מתאים לרוב חדרי הבית. רובה אפוקסית בעיקר לחדרים רטובים כמו המטבח והאמבטיה. רובה אקרילית היא על בסיס מים ועלולה לספוג נוזלים לכן היא מיועדת למקומות שאינם רטובים. 

העבודה עם רובה אפוקסית היא מורכבת יותר מעבודה עם רובה אקרילית לכן העלות שלה גבוהה יותר. העמידות של רובה אפוקסית גבוהה יותר מזו של אקרילית והיא מהווה הגנה מלאה על הריצוף בפני רטיבות. 

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.