רטיבות קפילארית


אם חשבתם עד היום שנזילת מים מתרחשת רק מלמעלה למטה – הגיע הזמן שתכירו את הרטיבות הקפילארית. סימן רטיבות בצורה של מים שעולים למעלה מתחתית הקיר מעיד על בעיית רטיבות קפילארית. סימני הרטיבות עלולים להופיע על קירות חיצוניים, קירות פנימיים, עמודי תמך. אותם מים מטפסים מעלה מתוך ניסיון להתייבש, במסגרת רטיבות קפילארית מים מסוגלים לעלות מעלה גם לגובה של 25 מטר. זיהיתם אצלכם בבית סימני רטיבות קפילארית? חשוב לפעול בהקדם מתוך חשש לרטיבות חמורה שפוגעת ביציבות המבנה.  

2 גורמים לרטיבות קפילארית

  1. איטום לא מקצועי במהלך הקמת המבנה
  2. פיצוץ בצינור מים בבית שלכם / בבית השכן

חוסר מקצועיות של קבלן האיטום בשלב בניית הבית עלול להתבטא בהמשך בנזקי רטיבות. אם הקבלן שלכם לא ביצע איטום יסודי של הבית גם מהחלק התחתון או לא ביצע הפרדה בין האדמה לבין הקירות, עלול להופיע כתם רטיבות שמטפס מהרצפה מעלה. 

איך מטפלים בבעיית רטיבות קפילארית?

הצעד הראשון לקראת טיפול יעיל בכל בעיית רטיבות הוא איתור מדויק של מיקום הנזילה והגורמים לה. על מנת לאבחן את הגורם לרטיבות נשאל תחילה באיזו קומה של הבניין אתם מתגוררים. אלא אם אתם מתגוררים בקומת קרקע של בניין או בבית קרקע פרטי – מדובר בסבירות גבוהה בבעיית צנרת. בכדי לשלול בעיית צנרת נברר מתי הותקנה הצנרת והאם מדובר בצנרת פלסטיק חדישה, הסיכויים לפיצוץ בצנרת עשויה פלסטיק (חדשה) נמוכים. להשלמת הבירור נשאל את דיירי הבניין האם היו להם לאחרונה בעיות בצנרת והאם יש גם בדירה שלהם סימני רטיבות קפילארית.

רטיבות קפילארית שנובעת מבעיית צנרת דורשת פנייה אל אינסטלטור לטובת איתור הנזילה ותיקון הצנרת. שירותי אינסטלטור נדרשים גם לשלילה של בעיית צנרת. אל חברה שמתמחה באיטום נפנה במקרים בהם הגורם לבעיית הרטיבות הוא איטום לקוי או לאחר שאינסטלטור קבע באופן חד משמעי שאין כל נזילה מהצנרת. 

כיצד מבצעים איטום מחדש של המבנה?

מלאכת האיטום מתחילה בזיהוי מדויק של בעיית האיטום, יש לזהות היכן בדיוק המים פורצים את שכבת האיטום או חודרים אל תוך המבנה. סימני רטיבות קפילארית אינם מעידים בהכרח על המיקום המדויק של הבעיה. עליכם לקחת בחשבון שעבודת איטום דורשת זמן, ייתכן וקבלן האיטום יצטרך לבצע חפירות, הרמה של אריחי ריצוף וחשיפה של יסודות המבנה. הקבלן יבצע ייבוש של האזור, פינוי של החלקים הרטובים ואיטום מחודש של היסודות. 

מדוע חשוב למהר לטפל בבעיית רטיבות?

רטיבות קפילארית מהווה גם סיכון למבנה וגם מפגע בריאותי. המים מביאים עמם מלחים וחומצות שמחלישים את הברזל והמלט שבקירות המבנה. הזנחה ממושכת של בעיית רטיבות עשויה לפגוע ביציבות המבנה. אותם מים שנאגרו בתוך המבנה יגרמו גם להתפתחות של פטריות עובש, הנבגים של הפטרייה עשויים לגרום לבעיות נשימה. מיד כאשר מתעורר חשד לבעיית רטיבות יש לפנות אל איש מקצוע ולבצע בדיקת איתור נזילות.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.