ניקוי רצפות


אם הגעתם עד כאן, סביר להניח שאתם מכירים בחשיבות של ניקוי רצפות. התחושה של להיכנס לבית נקי, שנוח ללכת בו יחפים בקיץ או עם גרביים חדשות בחורף – כנראה מוכרת לכם. סביר להניח שהתחושה ההפוכה לא זרה לכם גם היא. ללכת ולהרגיש גרגרים קטנים נדבקים לכפות הרגליים. לשפשף את כפות הרגליים אחת בשנייה, ולהרגיש את כל הלכלוכים נופלים. להיצמד לרצפה עם כל סוגי הסקוצ'ים וחומרי הניקיון, עד שהידיים הופכות יבשות ובעלות טקסטורה ייחודית, שקורת רק בימים של ניקיונות. בואו נדבר על ניקוי רצפות, ואיך להפוך את החיים שלכם לנעימים יותר ובטוחים יותר.

על מה אנחנו בכלל מדברים 

ניקוי והגנה על רצפות ומשטחים הוא עולם שלם, שתחילתו בניקיון הראשוני שלאחר הבניה וסופו, כפי שיודע ויודעת כל אחד שמקפיד על בית נקי, לא מגיע כמעט אף פעם. אנחנו באוראנטק גטאור מתמחים בחומרי ניקיון מקצועיים, שתפקידם לנקות את הלכלוכים הקשים ביותר ולשמור על האריחים שלכם לאורך זמן. לא מדובר בחומרי ניקיון שניתן לרכוש על מדף הסופר, אלא בחומרים ייעודיים שתוכננו להסיר כתמי חלודה קשים, שאריות בטון, שעווה, שמן, רובה ועוד. 

למי ולמה זה רלוונטי

ניקוי רצפות ומשטחים מתאים לכל משטח, בכל שלב ובכל זמן. אין זה משנה אם מדובר בניקיון של דירה או בית שנמסרים מלוכלכים מהקבלן, או במשטח אבן או בטון שעמדו שנים רבות וספגו לכלוכים רבים. לכל משטח, בכל גודל, קיים פתרון מתאים. 

האבחנה הראשונה שיש לעשות, קשורה בסוג המשטח

לכל אריח תכונות משלו, וחשוב לאבחן אותן ולהתחשב בהן לפני שבוחרים חומרי ניקיון.

גרניט וקוורציט, לדוגמא, הם משטחים טבעיים שאינם סופגים, ולכן מתאימים לשימוש של חומרי ניקיון אגרסיביים יחסית.

אבן חול לדוגמא, רגישה יחסית לכתמים וסופגת יחסית הרבה מים. 

אבן גיר (Limestone) לדוגמא, רכה יחסית, מועדת לסימני חריטה ורגישה לחומצה. 

לפני שעושים ניקוי רצפות, גם אם הדבר מתבצע ע״י בעל מקצוע, חשוב מאוד לוודא מה סוג המשטח ומה הם האילוצים שהוא נושא עמו. 

השלב הבא הוא בחירת חומר הניקוי

בחירה זו תלויה, כאמור, בסוג המשטח, אבל גם במיקומו ובסוג הלכלוך. חומרי ניקיון מודרניים, שנבחרו בקפידה ובהתאמה לדרישות – יכולים לעשות פלאים. 

ניקוי רצפות מחומרים קשים כמו ווקס, שמן, זפת, צבע טרי, חומרי ביטון ודומיהם, ידרוש חומרים שמבוססים על ממיסים פעילים עם רכיבי ניקוי. חומרים ומשקעים אורגניים ידרשו חומרים שמתאימים להם. 

מיקום המשטח מהווה גם הוא שיקול. שימוש בחומרים עם רכיב פעיל אגרסיבי, שפולט אדים רבים, לא יתאים לשימוש בחללים קטנים. חשוב לשים לב אם החומר שבו משתמשים מתאים לחוץ או לפנים, ובשום אופן לא לעשות ״קיצורי דרך״ שעלולים לעלות לכם או לבני משפחתכם בבריאות. 

מה זה סילר ומה ההבדל בינו לבין חומר ניקוי

חשוב להבדיל בין חומרים שמטרתם לנקות גרידא, לבין חומרים שמטרתם למנוע בלאי עתידי. חומרים שמונעים בלאי לרוב נקראים סילרים. הם חודרים לחומר ואוטמים אותו מפני נוזלים ואבק, מקשים אותו ומפחיתים את הבלאי שהוא סופג. קיימים חומרים שמנקים וגם מונעים בלאי עתידי. בכל זאת, משטחים שסופגים עומס רב, כמו רצפות במחסנים או מפעלים, ידרשו ככל הנראה לחומרים משני הסוגים. 

סילרים יובילו לחיסכון משמעותי בעלויות התחזוקה של משטחים, ימנעו ספיגה של חומרים וכתמים ויקלו על ניקיון עתידי.

מה זה דורש מכם  

מבחינת עלויות, הדבר משתנה משמעותית בין מקרה למקרה. משטח עדין שלא טופל ולא נוקה מעולם, ידרוש באופן טבעי חומרים מתוחכמים יותר ומקצועיות גדולה יותר. ניקוי רצפות שנמסרו מקבלן תלוי גם כן במצב הדירה, בכמות הלכלוך שנשארה בו ובמגוון המשטחים שיש לנקות. לשם קבלת סדר גודל, ניקוי רצפות מקצועי של דירת 4 חדרים, יעלה בין 1300-1700 ש״ח.

מבחינת זמן, ניקוי ממוצע של דירת 4 חדרים ממוצעת, ייקח בערך 8 שעות. מקרים מורכבים עשויים לקחת גם 12 שעות.

אם אתם מזמינים ניקיון מקצועי, בקשו לדעת באיזה חומרים ישתמשו. מעבר לכך שהתשובה תעזור לאמוד את מקצועיותו של נותן השירות, היא תעזור לכם לוודא שלא יעשה שימוש בחומריים שיזיקו לרצפות או למשטחים שלכם. וודאו שמדובר בחומרים מודרניים, שמגיעים עם תו תקן ותואמים את הצרכים שלכם. 

קיימות

חומרי הניקיון המודרניים, שמיוצרים ע״י ליטקריט ומיובאים על ידנו, עומדים בסטנדרטים מחמירים של שמירה על הסביבה, על מנת להבטיח איכות חיים טובה לנו ולדורות הבאים. מוצרי הניקיון שלנו עומדים בסטנדרטיים בינלאומיים המבטיחים שכמות התרכובות שמתנדפות מהם לאוויר נמוכה (VOC). קראו עוד בעמוד ׳קיימות׳ בתפריט הראשי. 

אז מה עושים מכאן

לסיכום, ניקוי רצפות מקצועי, שמתבצע באמצעות החומרים הנכונים, יכול ליצור הבדל ענק, ולשנות את הנראות של משטחים שלמים. החל מחזית הבית או הבניין, ועד לרצפת המקלחת.   אנחנו כאן בשבילכם לייעוץ מקצועי בחינם. 

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.