דבק אפוקסי – שימושים


לא משנה אם אתם עובדים עם מתכות, עצים, פלסטיק או מלט, בכל אחד מן המקרים שימוש בדבק אפוקסי יהיה רעיון נהדר כאשר יש צורך בהדבקה חזקה מאוד. כיום ניתן למצוא סוגים שונים של דבק אפוקסי המוצעים למכירה בשוק הישראלי, כל אחד מן הסוגים הוא בעל תכונות שונות ומיועד לחומרים שונים. במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לשימושים השונים של דבק אפוקסי כדי שגם אתם תוכלו לדעת לאילו חומרים דבק אפוקסי מתאים במיוחד ובאיזה סוג של דבק אפוקסי מומלץ להשתמש על כל חומר.

דבק אפוקסי – על מה אנחנו מדברים?

כאשר אנו מדברים על דבק אפוקסי אנחנו למעשה מדברים על דבק דו רכיבי המיוצר על ידי ערבוב של חומר מקשיח יחד עם שרף אפוקסי. כל אחד מן החומרים מאוחסן במיכל נפרד, מערבבים את החומרים יחד רק בעת ביצוע ההדבקה. על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר מומלץ לשמור על יחס של 1:1 בין שרף אפוקסי לבין החומר הקשיח, כמו כן חשוב לדעת כי יש לתת לדבק לנוח למספר שעות כדי שהוא יגיע לעוצמה המירבית שלו.
אנו יכולים לראות שימוש נרחב בדבק אפוקסי במסגרת פרויקטים של DIY, אפוקסי נהדר גם לצורך מילוי של פערים. אין ספק כי אפוקסי הוא דבק עוצמתי במיוחד, יש אפשרות לקדוח בדבק, לצבוע אותו ולשייף אותו, כל אלה הופכים את האפוקסי לבחירה נהדרת עבור מגוון רחב של משימות שונות.

השימושים השונים של דבק אפוקסי

כבר שכבר ציינו בפניכם, דבק אפוקסי יכול לשמש למגוון רחב מאוד של משימות שונות בשל התכונות הייחודיות שלו. ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לשימושים הפופולריים ביותר של דבק אפוקסי.

● שימוש על מלט – במידה ויש לכם סדקים באחד מקירות הבטון בבית שלכם אתם יכולים להשתמש בדבק אפוקסי על מנת לתקן אותם, חשוב מאוד לבחור בסוג הנכון של דבק אפוקסי למשימה. במקרה זה סוג הדבק האפוקסי המתאים למשימה הוא דבק אפוקסי המיועד למילוי ותיקון של בטון, זאת מאחר וסוג זה של הדבק הוא בעל עמידות גבוהה מאוד נגד מים ופגיעות.

● שימוש על עץ – בשל רמת הצמיגות הגבוהה של הדבק הוא נחשב לבחירה מצויינת לעבודות שונות עם עץ. על ידי שימוש בדבק אפוקסי לעץ אתם יכולים לתקן שברים בעץ ולמלא חורים וסדקים בעץ מבלי לדאוג שמא הדבק יתכווץ. דבק אפוקסי לעץ הוא בעל עמידות גבוהה נגד מים וכתוצאה מכך הוא מתאים לשימוש גם בתנאי חוץ.

● הגנה לסוגים שונים של רצפות – נכון להיום דבק אפוקסי נחשב לאחד הציפויים הפופולריים ביותר כשזה נוגע לציפוי מטבחים, חדרי רחצה ושירותים. האפוקסי מתאים לסוגים רבים של משטחים והוא הופך את תהליך הניקוי של כל משטח לקל ומהיר הרבה יותר. האפשרות להשתמש בדבק אפוקסי בעל גוון שקוף מאפשרת לשמור על המראה המקורי של המשטח עליו עובדים ולא לפגוע בעיצוב שלו.

● אזורים לחים ורטובים – סוגים מסוימים של דבק אפוקסי יהיו נהדרים לשימוש באזורים לחים ורטובים שנחשפים לכמויות גדולות של מים כמו למשל אמבטיה או סירה. דבק אפוקסי המיועד לאזורים רטובים ולחים הוא בעל עמידות גבוהה מאוד נגד מים, הוא חזק במיוחד וניתן להשתמש בו על גבי משטחים שונים לרבות: קרמיקה, זכוכית, עץ וכן הלאה.

● שימוש על מתכות – יש אפשרות להשתמש בדבק אפוקסי במקום לרתך או להלחים מתכות. ניתן להשתמש בדבק אפוקסי המי8ועד למתכות כדי לתקן מכשירים חשמליים שונים בבית, צינורות, מכונות ועוד. הדבק האפוקסי אינו מוליך חשמל ובשל כך הוא מצויין לאיטום של מוצרים חשמליים.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.