חומר לאיטום קירות


חומר לאיטום קירות

לפני שנבין מהו חומר לאיטום קירות ואת דרכי האיטום העיקריות הקיימות כיום, ראשית עלינו להבין למה מתכוונים כאשר משתמשים בצמד המילים איטום קירות. איטום קירות היא פעולה הנעשית על ידי אנשי מקצוע בדרך כלל, מטרתה של פעולה זו היא לחסום את האופציה של מי הגשמים לחלחל מחוץ הבית אל פנים הבית. קירות רטובים עלולים להוביל למספר בעיות ביניהן: עובש וטחב, ריח רע מתפשט בבית, פגיעה בקירות הבית ועוד.

מצב בו מים חודרים אל קירות הבית הוא מצב לא נעים כלל וכלל שפוגע בשגרת החיים התקינה בבית. חלחול של מים מתחיל בבעיית רטיבות אך הוא עשוי להיגמר בהצפה בבית שיכולה להוביל לפגיעה ברהיטי עץ שקיימים בבית, במוצרי חשמל וכו'. אין ספק כי מדובר בחוויה לא נעימה בכלל, פעולת איטום קירות נועדה למנוע את מצב זה בדיוק.

דרכים עיקריות לאיטום קירות

קיימות שתי דרכים עיקריות לאיטום קירות בהן נעשה שימוש, כל דרך מתאימה למצב מסוים.

כעת נציג בפניכם את שתי הדרכים עליהן דיברנו:

  • איטום שלילי – איטום שלילי הוא איטום שמתבצע בצד המשטח שאינו בא במגע עם מים, בדרך כלל אנשי מקצוע משתמשים באיטום שלילי רק כאשר אין אפשרות להגיע אל הצד החיצוני של המשטח מסיבה כזו או אחרת. איטום שלילי למעשה מונע מן המים לחלחל אל חלקו הפנימי של המבנה, אך דרך זו אינה מטפלת בבעיה עצמה ואינה מונעת חדירה של מים מבחוץ. דרך זו יכולה לגרום לבעית עתידיות, לדוגמא: נניח והתבצע איטום שלילי על משטח בטון מחוזק עם ברזל, במידה ותגיע רטיבות אל הברזל עצמו הוא עשוי להחליד ועקב כך להתנפח, דבר אשר עלול לגרום לסדקים בבטון. 
  • איטום חיובי – איטום חיובי הוא איטום שמתבצע בצד המשטח שבא במגע עם מים, בדרך כלל מדובר על הצד החיצוני של המבנה. איטום חיובי נחשב לדרך היעילה והאפקטיבית ביותר לטיפול בבעיית רטיבות בקירות מכיוון שדרך זו מטפלת במקור הבעיה.

חומרי איטום קירות הנפוצים ביותר

כיום, ניתן למצוא 10 סוגים של חומרי איטום שונים בהם נעשה שימוש עיקרי באיטום.

  • איטום קריסטלי – שימוש בחומר איטום זה מבטיח רמת איטום גבוהה ואיכותית, חומר איטום זה יעיל במיוחד נגד חדירה של מים ורטיבות. חומר זה הוא בעל שימוש נרחב בתחום הבינוי בזכות היכולת שלו לחדור אל הבטון עצמו ולאטום אותו מבפנים ולא באופן שטחי. חומר איטום קריסטלי מורכב ממרכיבים כימיים שונים, כאשר המרכיבים הללו באים במגע עם מים הם הופכים למעין גבישים שמתנפחים בתוך הבטון ואוטמים אותו ברמה גבוהה. חומר איטום קריסטלי הוא חומר שמחזיק מעמד במשך שנים רבות, האיכות של חומר האיטום והחוזק שלו עולים ככל שחולף הזמן, שימוש בחומר זה לאיטום קירות הבית יעניק אטימה אפקטיבית ויעילה במיוחד למשך זמן רב.
  • איטום צמנטי – ברוב המקרים נעשה שימוש בחומר איטום צמנטי לצורך איטום של קירות חיצוניים ופנימיים. ישנם סוגים שונים של חומרי איטום צמנטיים, חלקם בעלי רמת גמישות גבוהה מאוד וחלקם בעלי רמת גמישות נמוכה יותר. הגמישות מתבטאת ביכולת של אותו חומר לאטום סדקים, כל חומר איטום צמנטי הוא בעל ייעוד שונה, הבחירה בסוג החומר נעשית בהתאם למשטח אותו יש לאטום. מעבר לאיטום של קירות חיצוניים ופנימיים, חומר איטום צמנטי מתאים לשימוש במגוון רחב של חללים ביניהם: תקרות, רצפות, אזורים שבסביבתם נמצאים מאגרי מים כמו בריכות, תעלות ביוב וכו'. ניתן להשתמש בחומר איטום צמנטי על ידי מריחה שלו או על ידי התזה שלו.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.