רובה אפוקסית


הרצפה שאנחנו דורכים עליה נראית לנו ברוב הזמן כדבר מובן מאליו. לא יוצא לנו לעצור ולחשוב כיצד היא הגיעה לשם, איך נוצרה ומה היה צריך על מנת לעשות שתהיה יציבה ואמינה. אך מפעם לפעם, בין אם אנחנו משפצים מקצועיים או סתם חובבים שמעוניינים לתקן ולשפר את איכות הבית, אנחנו נתקלים במצב בו צריך לעשות עבודות ריצוף. על מנת שהריצוף יהיה אמין ויציב, והרצפה שניצור תיראה להולכים עליה כדבר מובן מאליו שלא חושבים עליו, עלינו להשתמש בחומרים הטובים ביותר באיכות הגבוהה ביותר. החומרים האלה כוללים כמובן אריחים, אך גם חומר שמהווה חלק בלתי נפרד מהרצפה שקוראים לו רובה.

מה זה בעצם רובה?

רובה, באופן כללי, הוא החומר המצוי בין מרצפות הרצפה. תפקידו העיקרי הוא להוות חומר איטום. כאשר מניחים רצפה, נוכל לראות בקלות שהאריחים לא חופפים אחד לשני צורה מושלמת. תמיד ייוצר איזשהו מרווח ביניהם, אפילו קטן מאוד. על מנת שהמרווחים האלה לא יתרווחו וייווצרו בהם בעיות של ניקוז מים וחוסר איטום, נשתמש ברובה על מנת לאטום את הרצפה בצורה המיטבית.

סוגים שונים של רובה

הרובה הנפוצה ביותר, וגם הזולה יותר, היא רובה אקרילית. נוסף עליה, קיימת גם אפשרות איטום נוספת ושמה רובה אפוקסית. ההבדל הראשון בין שני הסוגים האלו הוא המחיר. רובה אפוקסית יותר יקרה מהרובה האקרילית. אך בהתאם למחיר, הרובה האפוקסית מייצרת פתרון איטום משודרג בהרבה, ועל כך נרחיב.

אז איזה רובה עדיפה?

כאשר עומדים מול הבחירה בין שני סוגי הרובה, חשוב לזכור כי לא כל החדרים דורשים את אותה רמה של איטום. הרצפה בחדר השינה או בסלון לדוגמא, לא מקבלת את אותה כמות מים ורטיבות כמו המרפסת (שעליה יורדים גשמים תקופה ארוכה בשנה) או המקלחת. מכאן, שכאשר אנו באים ליצור איטום בין מרצפות בחדרים שסופגים רטיבות רבה, שווה לנו להשקיע בפתרון חזק ועמיד הרבה יותר, גם אם הוא יקר יותר. כפי שאמרנו, רובה אפוקסית מייצרת איטום מלא ושלם בהרבה מהרובה האקרילית, והדבר נובע מכך שהחומרים ברובה האפוקסית חזקים הרבה יותר בקשרים הכימיים ביניהם, ועל כן האיטום הרמטי בהרבה.

שימוש ברובה אפוקסית

בנוסף לסוג הרובה שבחרנו, גם אופן השימוש בחומר, היישום שלו בעבודת הריצוף, יוצר הבדל משמעותי ברמת האיטום. על מנת לגבל את האיטום המקסימלי, עלינו לעבוד לאט ובזהירות, על מנת ליצור תוצאה שמצד אחד היא אסתטית ומצד שני שווה לכל שטח הריצוף ומספקת איטום מלא.

עלינו לעבוד על פי הוראות היצרן כפי שהן מודפסות על אריזת הרובה. אסור לנו לחשוב שאנחנו יודעים יותר טוב ממי שייצר את המוצר בו אנחנו משתמשים!

כמובן שחשוב מאוד לרכוש כמות מספיקה של רובה לפני תחילת העבודה. כאשר החריצים בין המרצפות רחבים יותר, נצטרך יותר רובה על מנת ליצור את האיטום, על כן חשוב להסתכל היטב בריצוף לפני שהולכים לרכוש רובה.

את החומר יש לערבב מעט לפני תחילת העבודה. לרוב היחס בין המים לאבקה הוא שלושה רבעים אבקה ורבע כמות מים. כמות המים בערבוב חשוב מאוד, ויותר מידי מים ייצרו חומר שלא ניתן לעבוד איתו. בהוראות היצרן נמצא לרוב את היחס המדויק בו צריך לערבב.

הערבוב צריך להתבצע בזהירות, ויש לערבב היטב עד שמתקבל המרקם הסמיך הרצוי, אותו ניתן ליישם בין המרצפות. לא צריך לפחד שהמרצפות יתלכלכו, ניתן לנקות אותן מרובה בקלות. לאחר העבודה מעבירים סמרטוט רטוב ונפטרים משאריות הרובה שנותרו על המרצפות.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.