רצפה צפה


רצפות צפות הפכו יותר ויותר פופולריות בשנים האחרונות והן שיטת התקנת ריצוף נפוצה בבתים פרטיים, משרדים ומוסדות. אחת הסיבות לפופולריות העולה שלהן, היא קלות ההתקנה שלהן המאפשרת התאמה מלאה לכל סגנון עיצוב במינימום מאמץ ובמינימום השקעה כספית.

רצפה צפה מאפשרת, בין היתר, גמישות מרבית בבחירת העיצוב. עם שפע של עיצובים, סגנונות וצבעים הקיימים היום בשוק, כל אחד יכול למצוא את מה שמתאים לו. מעצבי פנים בוחרים בהן לעיתים קרובות כחלק מיצירת האופי המיוחד של הבית וכחלק בלתי נפרד מתכנון העיצוב הכללי.

מה זה רצפה צפה?

הפנו רגע מבט זריז לרצפה עליה אתם עומדים עכשיו, היא אולי נראת כמו משטח אחד רציף, אך למעשה היא עשויה משלוש שכבות שונות: הריצוף עליו אנחנו דורכים, שכבה תחתונה מתחת לריצוף ורשת של קורות שמשמשות לתמיכה.

המונח "רצפה צפה" מתייחס להרכבת ריצוף בשיטה הדומה לחיבור חתיכות פאזל, כך שחלקי החומר ננעלים יחד בקשר חזק והדוק. החיבור ההדוק הזה מייצב את הרצפה הצפה בחלק העליון עליו דורכים בלי שתהיה מחוברת לשכבה התחתונה שנמצאת תחתיה.

המונח "רצפה צפה" לא מתאר את החומרים מהם עשויה הרצפה אלא את אופן ההתקנה שלה שיכול להתאפיין במגוון חומרים שעליהם ניתן להתקין חיפוי עץ, קרמיקה, שטיח או כל חיפוי אחר לבחירה.

יתרונות וחסרונות של רצפה צפה

הקלות והפשטות בהן ניתן להתקין רצפה צפה הופכת אותה לשיטה חסכונית ומהירה. במקרים מסוימים ניתן אפילו להתקין את הרצפה ללא עזרה של איש מקצוע, כל עוד יש לכם את הכישורים הטכניים הנדרשים וראש על הכתפיים.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שהתקנת רצפה צפה טובה דורשת הכנה מקדימה של המשטח שנמצא תחתיה ומיומנויות טכניות מסוימות, לכן עדיף לעשות את העבודה עם איש מקצוע מנוסה מאשר לנסות להתמודד עם האתגר בכוחות עצמיכם בפעם הראשונה.

היתרון המרכזי בהתקנת רצפה צפה הוא שהיא חסכונית בעלויות לעומת סוגי ריצוף אחרים. בנוסף, קל מאוד להחליף חלקים ממנה במידה ונוצר נזק לרצפה או במידה ורוצים להעביר את הריצוף למקום אחר, למשל כאשר עוברים משרדים. היכולת להתקין את הרצפה באופן עצמאי תורמת לחיסכון בעלויות עבור אלה שיש להם את היכולת לכך.

חסרונות הקשורים לשימוש ברצפה צפה עשויים להיות בכך שבעבר היא נחשבה רצפה פחות יוקרתית. אך כיום איכות הרצפות השתפרה והדעה הזאת מתחילה להשתנות בהדרגה. בנוסף, בהתקנה לא נכונה הרצפה עלולה להרגיש חלולה בדריכה עליה. ניתן להימנע מכך על ידי התקנה  שנעשית על ידי איש מקצוע.

האם רצפה צפה היא הבחירה הנכונה?

רצפה צפה יכולה להיות הבחירה הנכונה עבורכם במידה ויש לכם את היכולת להתקין אותה בכוחות עצמכם או במידה ויש לכם תקציב מוגבל לשיפוץ. רצפות צפות הן לרוב זולות יותר וקלות יותר להתקנה מאשר רצפות אשר מודבקות או ממוסמרות לרצפה.

אבל בחירה ברצפה צפה לא חייבת להיות פשרה על איכות. כיום יש בשוק מגוון רחב מאוד של מוצרים שיתנו מענה לסגנון האישי שלכם ובהחלט ניתן לרכוש רצפה צפה עשויה חומרים איכותיים שיחזיקו מעמד לאורך זמן ויתנו מענה יפה ושימושי לכל אחד.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.