ריצוף צף


ריצוף צף הוא סוג ריצוף חדש יחסית. הריצוף הצף נקרא כך משום שמדובר ברצפה שמורמת באמצעות רגליות מרצפת בטון קיימת. ההרמה יכולה להיות גם בסנטימטרים בודדים וגם בעשרות.

ישנם מגוון סוגי אריחים שמתאימים לריצוף צף ומגוון חומרים ושיטות להעמיד אותם.

למה להשתמש בריצוף צף?

היתרון המשמעותי העיקרי של ריצוף צף הוא שניתן להעביר תחתיהן כמות גדולה של כבלי תשתית- חשמל, אינטרנט ורשתות נוספות. הריצוף הצף מתאים בדרך כלל למשרדים ועסקים גדולים ובכך הוא מאפשר יצירת תשתית ללא צורך בכך שהיא תהיה כבר חלק מהבניין.

הרצפות הצפות יציבות מאוד, קלות יחסית- קל להרים אותן בקלות ולבדוק אם יש בעיה מתחת והן יכולות להיות מוליכות חשמל וגם הארקה.

קל להחליף מרצפת בודדה אם יש צורך- בלי להצטרך להחליף לשם כך את כל הרצפה שסמוכה אליה.

סיבה נוספת שיכולה להיות מתאימה לשימוש לריצוף צף היא רצפה לא ישרה ואחידה. מצב זה יכול לקרות לפעמים גם בבתים פרטיים או בחצרות. כדי שבכל זאת יהיה משטח יציב שניתן ללכת אליו- ניתן לרצף בריצוף צף גם במקומות האלו וליצור רצפה ישרה ומאוזנת.

איך נראה הריצוף הצף?

הריצוף בעצם מורכב ממרצפות שכל אחת מהן היא יחידה עצמאית שניתן לפרק ולהוריד, בגדלים יחסית גדולים.

הריצוף יכול להיות במגוון גימורים- שטיח, פרקט, גרניט, קרמיקה, HPL ועוד.

סוגי רצפות

  • אריח קלציום סולפט- אריח בגודל 600X600X34, עשוי מתערובת צמנטית קשיחה, כאשח החיפוי התחתון הוא פח, אלומיניום או מלמין וציפוי עליו בדרך כלל HPL. מתאים לשימוש במקומות בהם יש מיזוג אוויר רצפתי, כמו מעבדות ומשרדים.
  • אריח בטון- במידות של 600X600X30 ועשוי מבטון קל או אגרגט. מחופה בפח ובגימורים שונים. מתאים לחדרי חשמל, מעבדות, חדרי בקרה ואולמות ייצור וציוד.
  • אריח סיבית דחוסה- לרוב במידות של 600X600X38 או 600X600X40, בצפיפות גבוהה. חיפוי תחתון מפח, אלומיניום או מלמין וציפוי עליון HPL או PVC. מתאים לשימוש בחדרי מיתוג ומחשב. אלו הגדלים האירופאים הנפוצים יותר, הגודל האמריקאי של אריחים כאלו יהיה 610X610X28.
  • אריח אלומיניום- עשוי מיציקת אלומיניום, מגיע בגדלי 600X600X40 ומתאים לחדרי מחשב וחדרים נקיים
  • אריחים לשימוש חיצוני- מגיע במידות של 600X600X21, עשוי מחומרים מורכבים עם ציפוי פלדה וציפוי עליון של קרמיקה או פורצלן.
  • אריחי פח- מגיעים במגוון גדלים ומתאימים לשימוש בחדרי משרדים בהם גובה החלל שמתחת לרצפה נמוך מאוד- 60-80 מ"מ. מתאימים לחיפוי שטיח מעליהם.

מחיר ריצוף צף

המחיר יהיה גבוה משל ריצוף רגיל אך הוא משתלם עקב היתרונות הרבים של הריצוף הצף. אנחנו ממליצים לעשות סקר שוק ולבחור במתקין עם מחירים הוגנים אך בלי להתפשר על מקצועיות ואיכות. לא תמיד המחיר הזול ביותר יצא משתלם, אם הריצוף לא יצא איכותי ולא יחזיק מעמד זמן רב.

לסיכום

לסיכום, הריצוף הצף הוא ריצוף שיכול להתאים בעיקר לחללים שאינם ביתיים, ויכול לחסוך עבודה רבה בהתאמת הריצוף והתשתיות לצרכי המקום. המחיר של הריצוף הצף לא יהיה הזול ביותר, אך יהיה ניתן לתחזק את הרצפה ביתר קלות וגם את הכבלים והתשתיות אם יהיו כאלו מתחת לריצוף. יש מגוון סוגי רצפות וכדאי להתעייץ עם מומחה לגבי הסוג המתאים ביותר.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.