ריצוף חוץ לבריכה: המדריך לבנייה הנכונה


ריצוף בריכות חיצוניות מצריך התייחסות מדוקדקת לנושאי בטיחות, עמידות מפני בליה, עמידות בחום, איטום, אסתטיקה ותחזוקה. על ידי בחירת החומרים והעיצוב הנכונים תוכלו ליצור מרחב המשלב פונקציונליות ואסתטיות וכזה שיהפוך את החצר שלכם לגן עדן פרטי, בטוח ומהנה

בין אם יש לכם בריכה בביתכם או בריכה מסחרית – ריצוף השטח סביב הבריכה משלב אלמנטים בטיחותיים (מניעת החלקה) ואסתטיים. לפיכך, בחירת החומרים הנכונים שמהם הוא עשוי קריטית הן לבטיחות המשתמשים (בעיקר הצעירים שבהם או מוגבלים), לצד שיפור משמעותי של העיצוב הסביבתי.

בטיחות: ריצוף מונע החלקה

זהו, כמובן, הגורם החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון ב​​ריצוף בריכות חיצוניות. משטחים רטובים עלולים להיות חלקלקים ביותר, מה שמגביר את הסיכון לתאונות. לכן בחירת חומרים מונעי החלקה היא מחויבת. אבן בעלת מרקם מחוספס, כגון אבן טבעית, טרוורטין או ריצוף בטון, מציעה אחיזה מעולה גם כשהיא רטובה. חומרים אלה לא רק מספקים סביבה בטוחה יותר אלא גם מוסיפים מראה אלגנטי לבריכה שלכם. ניתן לבחור גם באבנים עם גימור מונע החלקה, או לחלופין – בריצוף עשוי עץ גושני.

עמידות בפני מזג אוויר

חומרי ריצוף סביב בריכות חייבים לעמוד כמובן בחשיפה מתמדת למים, לשמש ולכימיקלים כמו כלור. ריצוף בטון, אבן ופורצלן עמיד מאוד בפני בליה, מה שהופך אותם אידיאליים לשימוש לצד הבריכה. משטחי בטון במיוחד ידועים בחוזקם וברבגוניותם. ניתן לאטום אותם בפני לחות ולמנוע הכתמה של כימיקלים, מה שמבטיח שהמשטח יישאר יפה ועמיד לאורך זמן.

עמידות בחום

שיקול חשוב נוסף הוא ספיגת החום של חומר הריצוף. בימי הקיץ החמים משטחים מסוימים עלולים להתחמם בצורה בלתי נסבלת, מה שהופך אותו לבעייתי מבחינת הרגליים החשופות. חומרים בהירים כמו אבן גיר, טרוורטין ואבן חול הם בחירה מצוינת לריצוף לצידי הבריכה מכיוון שהם משקפים את אור השמש במקום לספוג אותו, ושומרים על פני השטח קרירים. מסיבה זו אבן טרוורטין, למשל, היא בחירה פופולרית מאוד לבריכות בשל תכונות הקירור הטבעיות שלה והמראה העל-זמני שלה, שתמיד נשאר באופנה.

אסתטיקה

הריצוף סביב הבריכה הוא אלמנט עיצובי מרכזי שיכול לשפר את עיצוב הסביבה, בין אם מדובר בבריכה פרטית או מסחרית. בחירת הצבע והמרקם צריכים להשתלב במראה הבריכה ועיצוב הנוף סביבה. למראה טבעי אפשר לבחור בחומרים כמו אבן ירושלמית או צפחה. עיצובים אלגנטיים ומודרניים ניתן להשיג באמצעות אריחים חלקים בפורמט גדול או בטון מוחלק וגרניט פורצלן. פריסת המרצפות, בין אם בדוגמת רשת פשוטה ובין אם בעיצוב מורכב יותר, יכולה גם היא להוסיף עניין ויזואלי לחלל.

שיקולי תחזוקה

תחזוקה היא גורם נוסף שיש לקחת בחשבון כשבוחרים ריצוף חוץ לבריכה. חומרים מסוימים, כמו אבן טבעית, עשויים לדרוש איטום וניקוי תקופתי כדי לשמור על המראה שלהם. לעומת זאת, מרצפות בטון ופורצלן דורשות תחזוקה מועטה יחסית והן עמידות בפני פגעי מזג אוויר. ניקוי ואיטום קבועים, במידת הצורך, יכולים להבטיח אריכות חיים ויופי של הריצוף לצד הבריכה שלכם.

ריצוף מחומרים ממוחזרים

שוחרי איכות הסביבה ודאי יעדיפו ריצוף העשוי מחומרים ממוחזרים, או מחומרים טבעיים שישתלבו בסביבה מוקפדת אקולוגית.

פתרונות איטום לריצוף חוץ לבריכה

שלל פתרונות איטום מוצעים כיום בשוק לסגירת סדקים ולאיטום בפני מים: ממברנות עשויות פולימר גומי נוזלי המיועדות לעמוד בעומסים ולאיטום סדקים מפני מים המתאימות לקרמיקה, אבן או גימורים אחרים באזורים רטובים; סרטי איטום איכותיים עמידים למים המשולבים במערכת האיטום; טיח צמנטי העשוי תערובת פולימרים מחוזקת, מלט ואגרגטים; דייס צמנטי עם תוספים פולימריים המיועד להטלאה ושיקום של פני שטח הבטון; רוּבָּה (דבק) אפוקסי למילוי במשיקים של אריחי קרמיקה ואבן; סיליקון לאיטום לאבן טבעית עמיד בפני פגעי מזג אוויר וקרינה אולטרה-סגולה; ועוד. 

ריצוף חוץ לבריכה עם המקצוענים

ריצוף חוץ לבריכות הוא, כאמור, תורה שלמה הדורשת היכרות עם כל סוגי הריצוף, התאמתם לתנאי מזג אוויר, יצירת החיבור הארכיטקטוני המתאים ועיצוב הנוף, והידע המקצועי כיצד לאטום את הריצוף בצורה המושלמת. שלל ההיבטים הללו הם שמאפשרים לאיש המקצוע להציג בפני הלקוחות את כל האפשרויות שהשוק מציע, תוך התייחסות לכל ההיבטים, כולל הכספיים כמובן, שיתאימו ללקוח.

חברת אוראנטק גטאור, העוסקת ביבוא ואספקת מוצרים ופתרונות מתקדמים לבנייה ומייצגת חברו רב-לאומיות מובילות, הוקמה בשנת 2004. חטיבת הבנייה שלה עוסקת בהתקנת אריחים ואבן, הקמת בריכות שחייה, מוצרי איטום ומערכות ריצוף מעוצבות/תעשייתיות. ניסיונה העצום של החברה מאפשר לה לשים דגש על לקוחות ופרויקטים בתחום הבנייה האיכותית/יוקרתית, ובהם לקוחות פרטיים, קבלנים, חברות בנייה, אדריכלים, מפקחים ומהנדסים. החברה מפעילה מערך שירות וייעוץ לבנייה למגורים, מסחר ותעשייה ומלווה את לקוחותיה משלב המפרט הטכני ועד לביצוע והדרכה באתרי הבנייה. 

החברה קיבלה את חותם האמינות premium מחברת "דן אנד ברדסטריט" – חותם האיכות הגבוה ביותר לעסקים נבחרים, המסייע ללקוחות לבחור בחברות שנהנות מחותם איכות זה. 

אז אם גם אתם חולמים על ריצוף חוץ לבריכה ברמה הגבוהה ביותר – אנשי המקצוע שלנו ישמחו לעמוד לשירותכם ולספק לכם את הייעוץ והביצוע הטובים ביותר. טל' 04-6231100

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.