דבק להדבקת אריחים – כל מה שצריך לדעת


כיום ניתן לראות שימוש נרחב בדבקים ייעודים לצורך הדבקת אריחים. על מנת להדביק אריחים בצורה איכותית יש להיות בעל טכניקה ומיומנויות נכונות, אך לא רק, נקודה חשובה נוספת היא בחירה נכונה של החומרים בהם משתמשים. ישנה חשיבות רבה לבחירת דבק שמתאים לסוג האריח שמדביקים, לגודל שלו וגם לתשתית עליה מדביקים את האריח.

כאשר אתם ניגשים לרכוש דבק להדבקת אריחים, אנחנו ממליצים לכם לחפש אחר הדבק המתאים ביותר לסוג האריחים שלכם ולתשתית עליה יודבקו האריחים.

במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע רלוונטי בכל הנוגע לדבק להדבקת אריחים.

יורדים לעובי הקורה – מה זה הדבקת אריחים? 

הדבקת אריחים חדשים על פני אריחים קיימים דומה מאוד לפעולת יישום של פרקט. במקום ליצור בלגן ולכלוך רב בעקבות עקירה אגרסיבית של האריחים, כל מה שצריך לעשות זה להכין את התשתית באמצעות מריחה של דבק עליה ולאחר מכן להדביק את האריחים החדשים.

בשונה מעבודות ריצוף מלאות, איש המקצוע ידביק את האריחים החדשים על גבי האריחים הישנים, עבודות הדבקת אריחים זולות בכ-35% מעבודות ריצוף מלאות.

בדרך כלל הדבקת אריחים תהיה מומלצת רק במקרים בהם האריחים הנוכחיים אינם עקומים יתר על המידה ונמצאים בפלס אחד. במקרים בהם האריחים הנוכחיים שקעו יתר על המידה או התרוממו יתר על המידה, תהליך הדבקת האריחים יהיה קשה מאוד וגם התוצאה שתתקבל עשויה להחזיק מעמד לזמן קצר. כמו כן יש לציין כי אם אתם חושדים שקיימת רטיבות מתחת לאריחים הנוכחיים שלכם, לא כדאי לבצע הדבקת אריחים.

במקרים מהסוג הזה ההמלצה היא להסיר את האריחים הקיימים, לתקן את הבעיה שקיימת בצנרת ולאחר מכן להתקין שכבת אריחים חדשה.

כיצד מתבצעת הדבקת אריחים?

בראש ובראשונה איש המקצוע ימדוד את שטח ההדבקה, אנו ממליצים לכם לקנות כמות אריחים שגדולה  ב-10-15 אחוז מהכמות לה אתם זקוקים, זאת מכיוון שאריחים נוטים להסדק ולעיתים גם להישבר במהלך עבודות הדבקה.

בהמשך איש המקצוע יבצע חספוס לאריחים הקיימים, זאת כדי להבטיח אחיזה מקסימלית של הדבק. ככל שהתשתית עליה מודבקים האריחים טובה יותר, כך האריחים יחזיקו מעמד לאורך זמן  רב יותר. במקרים בהם האריחים הם אריחי קרמיקה, איש המקצוע יצטרך להשתמש בדיסק יהלום על מנת ללטש אותם.

אחרי שאיש המקצוע מסיים לחספס את האריחים הקיימים, הוא מורח עליהם דבק המיועד להדבקת אריחים, בחלק גדול מהמקרים איש המקצוע יעשה שימוש בדבקים על בסיס צמנטי. כדי להבטיח שהרווחים בין אריח לאריח יהיו שווים ובהתאם לתקן במדינת ישראל, איש המקצוע יעשה שימוש בפוגות הלא הם רכיבי פלסטיק קטנים בצורת צלב שמטרתם להבטיח כי המרווחים בין האריחים יהיו שווים.

ישנה חשיבות רבה לבחירה באיש מקצוע איכותי ומקצועי שימלא את כלל החלל שקיים בין האריחים הישנים לאריחים החדשים. במידה ואיש המקצוע בו תבחרו לא יעשה זאת, יכול להיווצר רווח בין האריחים הישנים לאריחים החדשים. ישנה חשיבות רבה לאחידותו של המשטח, משטח לא אחיד עלול להוביל למצב בו האריחים נשברים תוך זמן קצר יחסית.

איש המקצוע ימרח שתי שכבות דבק לצורך הדבקת האריחים, שכבה אחת על האריחים הישנים ואת השכבה השנייה על האריחים החדשים.

כאשר איש המקצוע יסיים לבצע את ההדבקה, יהיה עליו לבצע רובה בין רווחי האריחים. ההמלצה שלנו אליכם היא לבחור רובה מתאימה לגוון של האריחים החדשים שהודבקו.

כמו כן, אנו ממליצים לכם להחליף את הפנלים הישנים בפנלים חדשים, זאת כדי למנוע רווח גדול מדי בין הסיום של הפאנל לקיר עצמו. כאשר הרווח בין הפאנל לקיר הוא גדול, מצטברת באזור כמות גדולה של אבק ולכלוך.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.