איטום מרתף מרטיבות ונוזלים


הוספת מרתף לבניין היא דרך יעילה מאד למצות את הפוטנציאל של שטח הבניין, אך בבניית מרתף יש לקחת בחשבון את האפשרות לרטיבות. המרתף הוא חלל בסיכון רב לסבול מנזקי נזילה והצפה בבית מפאת מיקומו הנמוך מתחת לפני הקרקע. סביבת המרתף אינה אלא אדמה בה נספגים לחות ומים באופן קבוע מה שהופך את המרתף לאיזור רגיש לרטיבות ונוזלים הזקוק לתהליך איטום ייחודי ומקצועי. 

האם זה באמת כל כך חשוב? 

איטום המרתף הוא חשוב מאין כמוהו. המרתף הוא איזור בבניין אליו לא מגיעה שמש כלל, וחשוף למי גשמים ומי תהום. בהעדר איטום יסודי ומקצועי המרתף יכול להיחשף לרטיבות מהקומות העליונות בשל העדר השמש ורטיבות יכולה להיכנס גם דרך קירות המרתף עצמו, ישנן עוד מספר דרכים בהם המרתף בקלות נפגע מרטיבות. 

כיצד אוטמים מרתף? 

השלב הראשון יהיה ייבוש כל הרטיבות כהכנה לאיטום. כלומר אם הייתה רטיבות שגרמה לכם לפנות לטיפול איטום למרתף יש לגלות את המקור של הרטיבות ולייבש אותה לחלוטין לפני תחילת האיטום. 

לאחר מכן יש להכין את המשטח. מכינים את המשטחים המיועדים לאיטום דרך הסרת טיח וצבע או כל דבר אחר שיש על הקיר עד שהבטון החשוף הוא הדבר היחיד שנשאר. מתקנים את כל הסדקים והחלקים הרופפים של הבטון, אם מוטות ברזל חלודים מרטיבות מעבירים אותם ציפוי מיוחד, מילוי סדקים והחלקה.  

לבסוף בוחרים חומרים לאיטום ומתקבעים על שיטת עבודה. איטום מרתף משלב יריעות ביטומניות וחומרי איטום פוליאוריטנים ועוד, הקבלן צריך לברוח את שניהם כדי לקבל שילוב מנצח של חומר אוטם במיוחד היגן על המרתף שלכם בצורה היעילה ביותר. 

גם על האיטום יש להגן 

גם אם עשיתם עבודת איטום מושלמת היא יכולה להינזק בגלל חדירה של חפצים חדים כמו שבבי ברזל, אבנים חדשות וכו'. לכן, כדי לסיים את האיטום של המרתף באופן מושלם ועמיד לפני החזרת החול לחלק החיצוני של קירות המרתף מומלץ לבצע שכבת הגנה חיצונית לאיטום. השכבה יכולה להיות בעובי של 3 ס"מ או באמצעות איזודרין עם בד גיאוטכני.

 

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.