איך דבק קרמיקה יכול לחסוך אלפי שקלים


דבק קרמיקה משמש להדבקת אריחים בגדלים שונים ולצרכים שונים. למשל לצורך הדבקת רצפות, אריחים על קירות האמבט או הדבקת אריחים על קירות כאלמנט עיצובי. דבקי הקרמיקה מגיעים במנעד רחב של חוזקים, גמישויות, ומהירויות ויש להתאים את המאפיינים הללו לסוג האריח. לדוגמה אם נרצה לרצף רצפה עם רצפות גדולות וכבדות יחסית נרצה דבק קרמיקה חזק מאוד. לעומת זאת, אם נרצה להדביק אריח על קיר ולמנוע ממנו ליפול מטה נרצה דבק קרמיקה גמיש המתייבש במהירות. 

אופן השימוש בדבקי קרמיקה:

דבקי הקרמיקה מגיעים בצורה של אבקה שיש לערבב אותה עם מים, יש למרוח את התערובת בצורה אחידה על שטח הפנים ולבצע סירוק כך שייווצרו פסים על גבי החומר. 

  • הסימון C1  על גבי החומר מעיד על החוזק שלו, מדובר בדרגה הראשונה מבחינת חוזקת של דבקי הקרמיקה. הסימון למעשה הוא מידת העוצמה שיש להפעיל על מנת לתלוש את האריח.
  • הסימון C2  אם כן מסמן את הדרגה הבאה והחזקה יותר של דבק הקרמיקה וכן הלאה. 
  • סימון T מעיד על כך שהדבק נשאר טרי למשך 20 דקות המאפשרות מרווח תמרון ופעולה. 

עלויות הקרמיקה אל מול האלטרנטיבה:

אז כיצד אם כן דבק הקרמיקה יכול לחסוך אלפי שקלים?- זאת משום שהאלטרנטיבה היא הדבקת אריחים באמצעות תערובת הכוללת מספר חומרים: שומשום (סוג של חצץ דק), מלט וחול (ביחס 3:1) וחומר מחזק. העלות של החומרים הללו גבוהה יותר מהעלות של דבק קרמיקה, כמו כן הם מגיעים בנפרד, ולכן הדיוק בכמויות מצריך התעסקות רבה ולרוב נרצה לקחת בעל מקצוע. מחירי הריצוף נעים בין 60 ₪ למ"ר עד 600 ₪ למ"ר, כתלות בסוג האריח. 

לעומת זאת כשאנו מדברים על דבק קרמיקה, החומר כבר מגיע מוכן אין צורך בהכנת התערובת. זה מאפשר גם עבודה עצמאית בדרך כלל ללא היעזרות בבעל מקצוע. מחירי דבק הקרמיקה נעים בין 35 ₪ ל200 ₪ כתלות בסוג הדבק ובכמות. 

אם כן, שימוש בדבק הקרמיקה חוסך זמן, שימוש בבעל מקצוע, הכנת התערובת וקניית רכיביה. לכן כשאנו מדברים במונחים של הדבקת אריחים רבים או מרצפות רבות, שימוש בדבק זה יכול לחסוך אלפי שקלים. 

 

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.