איטום מרתפים


איטום מרתפים

המרתף הוא למעשה מבנה תת קרקעי המשמש למטרות שונות כמו למשל: שימוש במרתף בתור מחסן, שימוש במרתף בתור חניון ועוד. סוג הקרקע אשר מקיפה את המרתף משפיע באופן משמעותי על תכנון המרתף עצמו.

כאשר אנחנו מדברים על מרתף אנו מדברים על החלל בעל הסיכוי הגדול ביותר לסבול מנזילות והצפות למיניהן, זאת עקב מספר סיבות:

  • מיקומו של המרתף הוא מתחת לפני הקרקע.
  • הסביבה אשר מקיפה את המרתף היא אדמה, אדמה סופגת אליה מים ולחות באופן קבוע.

הסיבות הללו הופכות את המרתף לחלל בעל פוטנציאל גדול לנזילות והצפות, כדי למנוע זאת יש לאטום את המרתף בצורה איכותית, מקצועית ומקיפה. איטום של מרתף הוא תהליך שונה לגמרי מאיטום של חללים אחרים בבית.

איטום מרתפים – ההשפעה של סוג הקרקע

סוג הקרקע עליה נעשית הבנייה לא משפיעה רק על אופן הבנייה מעל לפני השטח, היא גם משפיעה על אופן הבנייה מתחת לפני השטח. כל קרקע היא בעלת רמות שונות של צפיפות ומוליכות של מים, כל קרקע מכילה בתוכה סוגים שונים של כימיקלים ומינרלים אשר משפיעים על אופן הבנייה.

יש לקחת בחשבון את התכונות של הקרקע עליה מתבצעת הבנייה כדי שמערכת האיטום של המרתף תהיה חזקה, יעילה ואפקטיבית.

במדינת ישראל ניתן למצוא שלושה סוגי קרקעות נפוצים במיוחד, לכל אחד מהסוגים יש תכונות משלו, ידיעת התכונות הללו מאפשרת לאנשי המקצוע לתכנן את מערכת האיטום מראש ולהתאימה לסוג הקרקע כך שימנעו כשלי איטום שונים.

אך למרות זאת, עדיין ניתן לראות מידי שנה מרתפים שמערכת האיטום שלהם נכשלת , עלות התיקון של מערכת האיטום היא גבוהה יחסית, דרך התיקון עצמה מסובכת הרבה יותר מתיקון של כשלים בבנייה שנעשתה מעל הקרקע.

איטום מרתפים – איטום שלילי

כאשר לא קיימת האפשרות לבצע איטום חיצוני במבנים מסוימים כמו למשל: מקלטים, מרתפים, פירי מעלית וכו' – ישנה אפשרות לבצע איטום פנימי מתוך המבנה עצמו.

איטום פנימי נקרא גם "איטום שלילי", הוא נקרא כך מכיוון שלחץ המים פועל מאחורי חומר האיטום בו נעשה שימוש.

איטום חיצוני נקרא גם "איטום חיובי", הוא נקרא כך מכיוון שלחץ המים פועל על פני השטח החיצוני של חומר האיטום בו נעשה שימוש.

ברוב המקרים השימוש באיטום שלילי מתבצע כאשר ישנו כשל במערכת האיטום החיצונית של המרתף. חשוב לדעת כי איטום פנימי לעולם לא צריך להתבצע על חשבונו של איטום חיצוני רגיל. אטימה של מבנה תת קרקעי מכל סוג שהוא תמיד צריכה להתבצע מחוץ למבנה ולא מתוך המבנה.

איטום שלילי מתבצע במקרים בהם לא בוצע איטום חיצוני או במקרים בהם יש כשלים במערכת האיטום החיצונית של המבנה התת קרקעי – במקרים אלו הדרך היחידה לאטום את המבנה היא ביצוע של איטום שלילי מתוך המבנה עצמו.

איטום מרתפים – חשיבותה של עבודה מקצועית 

ביצוע של איטום שלילי במרתפים, מקלטים, חניונים וכל מבנה תת קרקעי אחר דורש רמת מקצועיות ומיומנות רבה, תוך כדי הקפדה מלאה על כל הפרטים. ביצוע לא מקצועי של עבודת האיטום ושל עבודת ההכנה – יוביל להשבתה של כל מערכת האיטום בשלב כזה או אחר. בנוסף על כך, עבודות איטום מסוג זה ברוב המקרים יהיו בעלות עלות כספית גבוהה יחסית, זאת בשל הצורך בפירוק וחידוש של תשתיות שונות כמו ריצוף וטיח. חשוב מאוד לבחור באיש מקצוע אמין בעל ניסיון ומוניטין לביצוע העבודות הללו, קיצורי דרך לא באים בחשבון כשזה מגיע לעבודות איטום.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.