איטום מקלחת


בכל פעם שאתם מזרימים כמות גדולה של מים על משטח בנוי, אתם מסתכנים בכך שהמים יחדרו את פני השטח ויגיעו למבנה. זה קורה בכל פעם שאנחנו מתקלחים, לא משנה אם זה במקלחת פשוטה עם ראש מקלחת אחד או בחדר רחצה מפואר בסגנון ספא.

במידה ואתם בונים את ביתכם או מבצעים שיפוץ של חדרי הרחצה בבית, כבר ודאי יצא לכם לשמוע על החשיבות של ביצוע איטום מקלחת מקצועי. איטום מקלחת כזה יכול לעשות את כל ההבדל בין חדר רחצה שמחזיק למשך שנים רבות לבין אסון של נזילות, עובש והוצאות כספיות על בעיות תחזוקה. במאמר זה נסקור את חשיבות האיטום, שלבי האיטום והביצוע הנכון שלו.

חשיבות איטום המקלחת

אז למה בעצם איטום המקלחת חשוב כל כך? ראשית, סביבה לחה שאינה מנוקזת היטב מועדת לפתח עובש ופטריות. העובש והפטריות נוטים להצטבר בין אריחי המקלחת, בפינות ובחיבור בין הקיר לרצפה. חשיפה ממושכת לעובש ולפטריות אינה מומלצת ועלולה לגרום לנזקים בריאותיים ולפגיעה אסתטית במראה של המקלחת.

שנית, חשיפה ממושכת למים עלולה לגרום לנזק מבני לקירות, לרצפה או לריצוף עצמו. מים שחודרים בין אריחי המקלחת או לרצפה מפוררים את החומר, מרופפים את האריחים ופוגעים במבנה המקלחת לאורך זמן. במקרים גרועים במיוחד הם יכולים אף לגרום לנזילות משמעותיות דרך הקירות או הרצפה.

השקעה כספית גבוהה בחומרים איכותיים עלולה לרדת לטמיון אם האיטום לא בוצע כהלכה ולכן כל כך חשוב להקפיד על ביצוע איטום מקלחת מקצועי. בתהליך האיטום עלינו לבדוק לאן המים זורמים, במה הם פוגעים, איך הם מתנקזים והאם עיצוב המקלחת מגביר או מחליש את הסיכויים של המים לחדור את המסגרת ולגרום לבעיות. כל אלו הם שיקולים חשובים שאיש מקצוע ותיק מכיר היטב וייקח בחשבון בביצוע האיטום.

שלבי איטום מקלחת

האיטום מתבצע בכמה שלבים ובכמה רמות. הרמה הראשונית היא רמת המבנה והרמה השניה היא רמת המקלחון עצמו. הבסיס לתחילת האיטום הוא ביטון של צינורות האינסטלציה, ביצוע רולקות (יצירת צורה מעוגלת בין הקיר לרצפה למניעת הצטברות מים בפינות) ויצירת שיפועים שימנעו עמידת מים בנקודה אחת.

בשלב שני מכסים את הבטון בשתי שכבות של חומר איטום. שכבה זו מורכבת מחומר איטום צמנטי שיוצר בידוד מפני חדירת מים. שכבה זו תכסה גם את הקירות כדי למנוע חדירת מים מהשפרצות מים על הקיר.

השלב האחרון ברמת המבנה הוא הוספת חומר ביטומני שיסגור את האיטום של המקלחת. שכבה זו מונעת את נזילת המים למבנה ושומרת על שכבת האיטום הצמנטית מפני היסדקות.

לאחר מכן, ניתן לבצע ריצוף של חדר האמבטיה וחיפוי של הקירות באריחים. בין האריחים (בפוגות אם אתם מתעקשים על המונח המקצועי) נכנס חומר איטום נוסף, הרובה. הרובה היא חומר אפוקסי במרקם משחתי אותו מערבבים עם חומר מקשה. הוא נועד ליצור שכבת הגנה נוספת, יחד עם האריחים, מפני חדירת מים.

שלב נוסף וחשוב באיטום המקלחת הוא איטום החיבורים שבין המקלחון לאריחי הרצפה. איטום זה נעשה באמצעות חומר סיליקוני שימנע נזילה של מים מחוץ למקלחת ויצירת רטיבות שלא תתנקז כראוי לפתח הניקוז שבתוך המקלחון.

לסיכום, איטום מקלחת שנעשה בצורה מקצועית ומתוך מחשבה יתן לכם שקט נפשי וימנע הוצאות כספיות ותסכולים מיותרים. גם אם אתם משתמשים בחברה מקצועית לביצוע העבודה, כדאי להכיר את שלבי העבודה השונים ואת הדגשים לאיטום מוצלח, על מנת שתוכלו להנות ממקלחת נקייה, איכותית ונעימה למשך שנים רבות קדימה.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.