רובה, סיליקון ומה שביניהם – כל המידע בנוגע לאיטום ומניעת סדקים


רובה, סיליקון ומה שביניהם – כל המידע בנוגע לאיטום ומניעת סדקים

בין אם אתם מבצעים עבודות בביתכם, ובין אם אתם נדרשתם לאחרונה לתחזוק כזה או אחר של אריחי הבית, חשוב שתדעו על סוגי האיטום השונים, היתרונות שלהם והאיכות של המוצרים המובילים הקיימים. במאמר זה נסקור את מוצרי הרובה, סיליקון ומניעת סדקים שיעזרו לנו למנוע סדקים. בצורה הזאת לכל אחד ואחת מכם יהיה את המידע המלא והאיכותי ביותר לצורך תחזוק הבית, איטום ומניעת סדקים.

רובה אקרילית ורובה אפוקסית 

כששומעים את המושגים רובה סיליקון ומניעת סדקים, ניתן להתבלבל ולחשוב שמדובר ב"אקדח סיליקון שנועד למניעת סדקים, אך לא כך הדבר. רובה הוא חומר נפרד מסיליקון (על אף ששניהם נחשבים חומרי מילוי) אותו שמים בין האריחים ובכך אוטמים את האריחים ושומרים עליהם יציבים לאורך זמן, ומונעת מעובש להיווצר במרווח שבין האריחים. יש לנו שני סוגים עיקריים של רובה – אקרילית ואפוקסית. שני הסוגים השונים משמשים לאותה מטרה, אך עשויים מחומרים שונים ומכאן גם נגזרות התכונות השונות שלהם. רובה אפוקסית נחשבת בעיניי רבים למעט יותר אסתטית ובעלת פחות צורך בתחזוקה והגנה, אך רובה אקרילית זולה יותר בהשוואה לרובה האפוקסית ומאפשרת פעמים רבות לאיטום של אזורים נרחבים. כך או כך חשוב לשים לב שאנחנו קונים את הרובה ממקור איכותי, כיוון שרובה ממקור שאינו איכותי, בין אם היא אקרילית ובין אם אפוקסית, עשויה להתפרק ולגרור היווצרות עובש בין האריחים השונים. 

מוצרי סיליקון לאיטום

מוצרים נוספים שחשוב להכיר בעולם האיטום הם מוצרי הסיליקון. סיליקון שמשמש לאיטום לרוב יהיה שקוף וכך ניתן להשתמש בו כמעט על כל חומרי הגלם ולשמור על האסתטיקה הקיימת. היתרון של הסילקון הוא גם בכושר ההידבקות שלו, אשר מאפשר אטימה איכותית ועמידה לאורך זמן, וגם (ואולי בעיקר) האלסטיות של החומר. באלסטיות הכוונה שהסיליקון, בניגוד לחומרי אטימה אחרים, מתאים את עצמו ומצליח להיכנס לקווי המתאר של כל גומה וסדק בו נשים אותו. בצורה הזאת אנחנו מבטיחים בעזרת הסיליקון אטימה מלאה והרמטית.

איטום באמצעות סיליקון או רובה? 

כפי שציינו למעלה גם לסיליקון וגם לרובה יתרונות משלהם, ולרוב השאלה מתי להשתמש באיזה חומר תהיה מאוד תלוית מקרה. גם המומחים השונים לאיטום חלוקים בדעתם על מתי עדיף להשתמש ברובה ומתי עדיף להשתמש בסיליקון, וסביר שאין אופציה טובה בהכרח מהשנייה. עם זאת, על מנת להיות בטוחים, חלק מהמומחים ממליצים למרוח שכבה של רובה ומעליה (לאחר שהתייבשה לחלוטין) שכבה של סיליקון. מאחר שהסיליקון הוא שקוף לרוב, הוא השתלב עם הצבעים של הרובה וישאיר את הנראות האסטית של האריחים כפי שהיא. בצורה הזאת נבטיח איטום איכותי, ייצוב של האריחים ומניעת עובש לאורך זמן.

מוצרים נוספים שצריך לדעת עליהם

מוצרים נוספים שחשוב לדעת לגביהם, בעיקר בכל הנוגע לשלב התחזוק של האריחים, הם מוצרים למניעת סדקים. מוצרים אלה נועדו למנוע את היווצרותם של הסדקים באריחים השונים, דבר שעלול בסופו של דבר להביא לשבר באריח ואף להתפרקותו המלאה. מוצר כזה לדוגמה הוא דבק למניעת סדקים אשר מלבד יכולותו לשמור על האריחים השונים לאורך זמן, הוא משפר גם את האקוסטיקה באמצעות השפעה על בידוד הקול. 

סיכום

אם את צריכים מוצרים הקשורים לרובה סיליקון ומניעת סדקים, חשוב לא רק לדעת לבחור את המוצרים הנכונים, אלא גם לבחור במקור איכותי. באוראנטק תוכלו למצוא רובה, סיליקון, מוצרי מניעת סדקים ועוד אלפי מוצרים לאיטום, רצפות והתקנת אריחים, והכל באיכות הגבוהה ביותר שיש.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.