איזה סוגים של דבק קרמיקה יש?


כיום ניתן למצוא במדינת ישראל מבחר עצום של דבקים המשמשים למטרות שונות, תעשיות שונות וחלקם משמשים אפילו לתחביבים. סוג פופולרי במיוחד של דבקים הוא דבקים מיוחדים המתאימים לריצוף וחיפוי קרמיקה. חשוב מאוד להכיר את סוג הדבקים הזה במיוחד אם אתם נמצאים במהלך תהליך בנייה או שיפוץ לבית שלכם ואתם רוצים לדעת מהם החומרים בהם הקבלן עושה שימוש. במאמר זה תוכלו למצוא מידע על הסוגים הנפוצים ביותר כיום של דבק קרמיקה במדינת ישראל ועוד מידע רלוונטי נוסף הנוגע לדבקים המתאימים לחיפוי וריצוף קרמיקה.

סוגים שונים של דבקים לקרמיקה 

  • דבק קרמיקה – שימוש בדבק קרמיקה מתאים במיוחד לצורך הדבקה של אריחים העשויים קרמיקה, פסיפס, גרניט פורצלן וגם לצורך חיפוי קירות. כמו כן ניתן להשתמש בדבק קרמיקה גם על גבי בטון. זוג זה של דבק קרמיקה הוא הפופולרי ביותר שקיים ונהוג לחלק אותו למספר רמות, בהתאם לרמת הגמישות של החומר ובהתאם לחוזק ההדבקה שלו.
  • דבק קרמיקה רמה 1 – רמה זאת של דבקי קרמיקה מסומנת בסימון C1, משמעות הסימון C1 היא מידת העוצמה הנדרשת על מנת להסיר את האריח מן הקיר לאחר שמדביקים אותו. במידה ואתם מוצאים גם את הסימון T על האריזה, הדבר אומר כי בתוך הדבק קיימים חומרים שונים המאפשרים לו לשמור על טריותו למשך 20 דקות שלמות, בזכות כך אתם לא צריכים לעבוד בלחץ ובמהירות.
  • דבק קרמיקה רמה 2 – סוג זה של דבק קרמיקה נחשב לחלש יותר והוא מתאים במיוחד לשימוש על פני אריחים זולים. יכולת ההתכווצות של סוג דבק הקרמיקההחזק יותר גומרת לשבירה של אריחים זולים וכדי שתהיה אפשרות להמשיך להשתמש גם באריחים זולים, יצרו את סוג זה של דבק הקרמיקה. הסימון של דבק זה הוא אחר וגם התכונות שלו שונות.

כל הדבקים אשר משתייכים לסוג זה מגיעים בצורה של אבקה וצריך לערבב אותם יחד עם מים. לאחר שמסיימים לערבב את הדבק יש למרוח אותו במקום המיועד ואז לבצע "סירוק" לבדק על ידי שימוש במכשיר ייעודי שיוצר פסים על פני החומר, חשוב לעשות זאת לפני שמדביקים את האריחים.

  • דבק אקרילי – דבק אקרילי נקרא כך מאחר והוא מיוצר מחומצה אקרילית אותה מעבירים תהליכים כימיים שונים, באמצעות אותה חומצה אקרילית ניתן לייצר סוגים שונים של דבקים אקריליים שלכל אחד מהם שימוש שונה ותכונות שונות.

דבקים אקריליים נמכרים בצורה של משחה, נוזל או סרט הדבקה. המאפיינים הכימיים של דבקים אקריליים יכולים להתאים להסרה באמצעות חומר מיוחד או להדבקה קבועה.

קיימים סוגים של דבקים אקריליים אשר לוקח להם 24 שעות להתמצק לחלוטין, כמו כן ניתן למצוא סוגים אחרים של דבקים אקריליים בעלי כושר הדבקה גבוהה יותר.

היכולות הייחודיות של דבק אקרילי מקנות לו עמידות גבוהה בפני שינויי טמפרטורה, תנאי לחות שונים וגם עמידות בפני מים ושמש. כל אלה יחד הופכות את הדבק האקרילי לדבק המושלם לשימושים חיצוניים.

מתי צריך להשתמש בכל אחד מהסוגים?

כיום אנו יכולים למצוא מגוון נרחב מאוד של דבקים בשוק הישראלי מאחר וקיים מגוון רחב מאוד של צרכים שונים לדבקים בעלי תכונות שונות ורמות חוזק שונות. כל סוג של דבק יעניק לכם תוצאה אחרת ובשל כך חשוב מאוד לדעת מה סוג הדבק המתאים ביותר לצרכים שלכם.

בדרך כלל, אם יש לך צורך בדבק שישמש אתכם לחיפוי של קירות או להדבקה של אריחים גדולים מאוד, ההמלצה תהיה להשתמש בדבק קרמיקה מהסוג החזק יותר. מנגד, אם אתם זקוקים לדבק שישמש אתכם  לצורך הדבקת ריצוף, ההמלצה תהיה להשתמש בדבק קרמיקה מהסוג החלש יותר.

דבק אקרילי מתאים בעיקר לשימושים חיצוניים בשל התכונות הייחודיות שלו.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.