הדבקת אריחים


הדבקת אריחים

אחת הדרכים היעילות והכדאיות ביותר לחידוש המראה של הבית שלנו היא החלפת הריצוף הקיים בריצוף חדש. נעשה שימוש בשתי דרכים עיקריות לביצוע פעולה זו:

  1. עקירה של האריחים הקיימים בביתנו והחלפתםבאריחים חדשים.
  2. הדבקת אריחים חדשים על פני האריחים הקיימים.

 מאמר זה יעזור לכם להבין מתי כדאי לבחור בהדבקת אריחים ולמה פעולה זו נחשבת למועדפת יותר בחלק גדול מן המקרים.

הדבקת אריחים חדשים על פני אריחים קיימים – מתי כדאי?

הדבקה של אריחים חדשים על פני אריחים ישנים מזכירה מאוד פעולה של יישום פרקט. כדי להימנע מעקירה של האריחים הקיימים, פעולה אשר גורמת לאבק ולכלוך רב, ניתן להחליף את האריחים על ידי מריחת דבק על המשטח המדובר, לאחר מריחת הדבק מדביקים את האריחים החדשים על האריחים הישנים.

אתם ודאי שואלים את עצמכם מתי כדאי להשתמש באפשרות של הדבקת אריחים? תנו לנו לענות לכם על השאלה.

הדבקת אריחים היא פעולה מומלצת רק כאשר האריחים הישנים ( עליהם נעשית ההדבקה) אינם עקומים יתר על המידה ונמצאים כולם באותו פלס. אם האריחים הקיימים שקעו או התרוממו יתר על המידה, פעולת ההדבקה תהיה קשה ומסורבלת הרבה יותר, כמו כן התוצאה המתקבלת עשויה להיהרס תוך זמן קצר.

נוסף על כך, אם קיים חשש לרטיבות מתחת לאריחים הקיימים, לא מומלץ לבחור באופציה של הדבקת אריחים. במקרה כזה ההמלצה היא לעקור את הריצוף הישן, לטפל במקור של בעיית הרטיבות ורק לבסוף להתקין אריחים חדשים.

שיקולים חשובים בעת הדבקת אריחים

משטחי ריצוף בביתנו מהווים שטח גדול מאוד מסביבת המגורים שלנו, כמו כן הם מאוד בולטים לעין. בשל כך עבודת ההדבקה צריכה להתבצע באופן מדויק ביותר. כעת נציג בפניכם מספר שיקולים חשובים שיש להתייחס אליהם בעת הדבקת האריחים.

  • דלתות הבית – כאשר אתם חושבים על ביצוע של הדבקת אריחים בביתכם, חשוב לקחת בחשבון את האפשרות שבמקרים מסוימים יהיה צורך בקיצור האורך של הדלתות בחלל בו מתבצעת הדבקת האריחים. במידה ופעולת ההדבקה מתבצעת בכל חללי הבית, קיים הסיכוי שיהיה צורך בקיצור של דלת הכניסה לבית ושל כל הדלתות הפנימיות.
  • פעולת ההדבקה – ישנם אנשי מקצוע מסוימים אשר מורחים שכבה דקה של דבק על האריחים הישנים ולאחר מכן מדביקים את האריחים החדשים. הדרך הנכונה לביצוע פעול ההדבקה היא חספוס של המשטח עליו עובדים ורק לאחר שהמשטח מחוספס דיו יש להדביק את האריחים החדשים. חספוס המשטח תורם להגדלת שטח הפנים שלו האריחים הקיימים, כך הם מוכנים בצורה טובה יותר להדבקה של אריחים חדשים.
  • פאנלים – קיימת האפשרות לבצע פעולת הדבקה של אריחים חדשים על פני אריחים ישנים מבלי לגעת בפאנלים הקיימים. אנחנו ממליצים לכם לא לחסוך בנושא זה ולהחליף את הפאנליםהישנים בפאנלים חדשים שיהיו תואמים לריצוף החדש, זאת מכיוון שהמראה של שכבת פאנלים כפולה אינו נעים לעין ופוגע במראה הכולל של סביבת המגורים שלנו.

הדבקת אריחים – שימוש באריחים דומים

תוכלו להדביק כל סוג של אריחים חדשים על פני כל סוג של ריצוף, אך למרות זאת חשוב מאוד לדעת שסוגי אריחים אשר עשויים מחומר מסוים, מודבקים בצורה הרבה יותר טובה על אריחים העשויים מחומר דומה או מאותו החומר. הכלל המנחה בנושא זה הוא – אריחים העשויים מחומרים סינתטיים מודבקים בצורה טובה יותר על אריחים סינתטיים אחרים, אריחים העשויים מחומרים טבעיים מודבקים בצורה טובה יותר על אריחים טבעיים אחרים. השתדלו לשמור על כלל זה וכך שכבת הריצוף החדשה שלכם תישמר למשך זמן רב.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.