טיפול ברטיבות קפילארית ומניעתה


מהי רטיבות קפילארית?

רטיבות קפילארית היא שם קוד לרטיבות שמופיעה במבנים וקירות, אך מקורה בתחתית הקיר ולא בדליפות מהתקרה. רטיבות זו נקראת בעברית "רטיבות נימית" כיוון שהמים עולים, כנגד חוקי הפיזיקה, מן הקרקע כלפי מעלה, דרך נימים מיקרוסקופיים הנמצאים בקירות. לרטיבות קפילארית יש מספר מאפיינים אשר מבדילים אותה מרטיבות רגילה. ראשית, אנו נראה כי הרטיבות מתחילה למטה באיזור הרצפה ומטפסת כלפי מעלה. סדקים בקירות, כתמי צבע, או ריחות של עובש יכולים גם הם להעיד על רטיבות קפילארית. קריטי לטפל ברטיבות קפילארית כמה שיותר מוקדם ומהר, כיוון שהיא גורמת נזק משמעותי לבניין ואפילו לתושבים המתגוררים בתוכו.( טחב פטרייתי שנמשך אל קירות ספוגי מים מסוכן מאד לנשימה של בני אדם). רטיבות זו יכולה להופיע גם בקומות גבוהות של בניינים, יש לה יכולת לטפס לגובה של עשרים וחמישה מטרים!

איך מטפלים ברטיבות קפילארית?

לרוב, לרטיבות קפילארית ישנם שני גורמים עיקריים. כאשר נזהה את הגורם לרטיבות נוכל לדעת איזה איש מקצוע להזמין.

אם מקורה של הרטיבות בצנרת, כלומר אם חוויתם פיצוץ צנרת לאחרונה או שהצנרת שלכם ישנה, עשויה ברזל ומלאת חלודה, תוכלו להזמין הביתה אינסטלטור. האינסטלטור ידע לחפש את מקור הבעיה בצנרת, ולטפל בה מהשורש. כך יבריאו הקירות שלכם וגם יבריא האוויר לנשימה לשכם.

טיפול של אינסטלטור בצנרת הוא לרוב זול יותר וקצר יותר, אך לא מתאים לרוב המקרים של רטיבות קפילארית. לרוב, מקור הבעיה יהיה דווקא בבעיות איטום.

אם המבנה לא אטום כראוי בתחתיתו, הרטיבות הקפילארית תטפס מהאדמה ותגיע עד קירות הבית שלכם. במקרה כזה, טיפול יסודי ועם אחריות יכול לעלות עשרות אלפי שקלים ולקחת עד שבוע ימים. קבלן איטום הוא האדם שאתם צריכים במקרה הזה והוא יספק לכם שירות בצורה מקצועית ביותר.

איך ניתן למנוע רטיבות מראש?

כפי שמובן מהפסקאות האחרונות, טיפול ברטיבות זה לא עסק זול. בעלי מקצוע הם יקרנים ודורשים מחירים גבוהים. מעבר לכך, אף אחד לא רוצה להתמודד קודם עם רטיבות ורק אז להזמין בעל מקצוע, שהרבה פעמים (במיוחד במהלך החורף) הזמינות שלםה יורדת וייתכן שתאלצו לחכות שבועות ארוכים עד שמישהו יהיה זמין עבורכם. מכל הבחינות, עדיף לבצע איטום איכותי עוד לפני החורף על מנת למנוע מראש כל סוג של רטיבות. אך גם אם אתם בונים בית, חשוב להזמין קבלן איטום מקצועי שיאטום את כל הרצפה. אך גם אם אתם שכירים, או גרים בבית ישן, תוכלו למנוע רטיבות.

ישנם מגוון מוצרי איטום, מסרט הדבקה ועד טיט צמאנטי איכותי. נדגיש שוב: מוצרים אלו אינם רלוונטיים אם אתם כבר נמצאים בבעיית רטיבות חמורה, אך הם מומלצים בחום לאנשים חכמים שורצים למנוע את הרטיבות ובכך לחסוך זמן וכסף.

באילו מוצרים מומלץ להשתמש?

באתר "אוראנטק" יש מגוון מוצרי איטום המתאימים לקירות רטובים, לחדרי שירותים ואמבטיה, ואפילו לבריכות שחייה. בין המוצרים תוכלי למצוא טיט צמאני חזק, שרף נוזלי לאיטום רטיבות קפילארית, ועוד. גם לחדר האמבטיה יש מוצרים ייעודיים – ממברנה ביטומנית חד רכיבית גמישה או פריימר לאיטום ביטומני. המחירים נוחים לכל כיס (ובהכרח יותר זולים מהזמנת אינסטלטור או קבלן איטום), ובאתר יש אחריות, ושירות לקוחות אנושי הזמין עבורכם לכל שאלה שתצוץ. 

לסיכום: לסיכום, רטיבות קאפילרית היא רטיבות מורכבת שיש צורך בהוצאה משמעותית לטיפול בה. כדי למנוע זאת, אנו ממליצים להשתמש במגוון מוצרי האיטום האיכותיים ולשמור על קירות ביתכם ועל בריאותיכם. בהצלחה!

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.