רצפה צפה יתרונות


רצפה צפה היא פתרון אלגנטי לריצוף של מגוון חללים במוסדות, משרדים ובתי קרקע פרטיים. הרצפה מורמת מעל מרצפת בטון באמצעות רגליות מתכת מתכווננות. ניתן להתאים את גובה הרצפה בהתאם לסוג השימוש, ולבחור בין מגוון רב של סוגי אריחים לחיפוי מחומרים שונים.

איך בנויה הרצפה הצפה?

מדובר במעין רצפה משנית אותה מתקינים בהגבהה על גבי הרצפה הקונסטרוקטיבית של החדר. כאשר מדובר בהתקנת רצפה צפה על קרקע, מניחים תחילה יציקת חופשית של בטון על גביה מותקנות הרגליות. על גבי הרצפה הבסיסית מודבקות רגליות מתכת וביניהן מחברות קושרות אופקיות העשויות פלדה מגולבנת או אלומיניום. גובה הרצפה נע בדרך כלל בין 30-60 ס"מ, אך ניתן להתקין רצפה צפה החל מ-6 ס"מ ועד כ-150 ס"מ.

שימושי הרצפה הצפה

לרצפה הצפה יתרונות רבים – היא עמידה בפני אש, שקטה, קלה באופן יחסי, בעלת יציבות גבוהה, מוליכות חשמלית והארקה, וניתן להחליפה באופן פשוט. לכן, היא יכולה לשרת מגוון מטרות ומהווה פתרון שימושי בבנייני משרדים, בתעשייה ובבתים פרטיים.

הרצפה הצפה היא פתרון אידאלי לחללים בהם נדרש להעביר צנרת, רשתות חשמל ותקשורת ומיזוג אוויר, ולכן משמשת פעמים רבות במרכזי מחשוב, חללי עבודה, חדרי שרתים, מעבדות ועוד. פתרון זה מאפשר לעצב חלל נקי, פרקטי ואסתטי, מבלי לוותר על הפונקציונליות הנדרשת או על נראות החלל. כך לדוגמא, רצפה צפה היא פתרון מושלם עבור חלל עבודה פתוח המחולק למספר עמדות עבודה אישיות ומאפשרת חיבור חשמל ותקשורת עבור כלל העמדות, לרבות העמדות המאתגרות הממוקמות במרכז החלל.

בתעשייה, ריצוף צף משמש כחלק ממערך ההפרדה של מכונות רוטטות מהרצפה. מכונות אלו דורשות הפרדה מהרצפה הקונסטרוקטיבית ועלולות ליצור ויברציות ורעשים, ואף לפגוע ביציבות המבנה. שימוש ברצפה צפה ובבולמי זעזועים מסייע בבלימות מרבית הרעידות ובבידוד אקוסטי.

בבתים פרטיים צמודי קרקע, רצפה צפה היא אפשרות נוחה לריצוף המפלס התחתון במבנה, כאשר השענות על הקרקע אינה כדאית ורצפה תלויה עלולה להיות חלופה יקרה מאוד. כך גם, משמשת רצפה צפה ליצירת משטח יציב, ישר ואחיד בחצרות.

מדוע להעדיף רצפה צפה?

מעבר ליתרונות המובהקים הנובעים מהשימושים המגוונים של הרצפה הצפה, לסוג ריצוף זה מספר יתרונות ייחודיים נוספים. ראשית, היא מאפשרת גמישות בשימוש בחלל בכך שניתן לערוך בקלות שינויים, מבלי לפגוע בנראות החדר ולגרום למראה מרושל. הרצפה בנויה כמעין פאזל, כאשר ניתן לפרק ולהרכיב מחדש חלקים שלה בקלות רבה, מבלי לפגום בשלמותה.

בנוסף, הרצפה הצפה בנויה בין השאר על הזרמה של אוויר כאשר בחלק חורי אוורור קטנים. כך מתאפשרת זרימת אוויר שוטפת דרך האריכים מחלל הרצפה אל תוך החדר, אשר תורמת לאוורור החדר.

כיצד לבחור את סוג הרצפות?

קיימים בשוק סוגי אריחים רבים המתאימים לרצפה צפה, אשר יש להתאימם לייעוד החדר ולעומסים בהם תידרש לעמוד הרצפה. המחירים משתנים ותלויים בסוג הציפוי, מקור החומר וגובה הרצפה, ונעים החל מ-60 דולר למ"ר. בין סוגי הרצפות – אריחי קלציום סולפט המתאימים למעבדות ומשרדים בהם יש מיזוג אוויר רצפתי, אריחי בטון המתאימים לחדרי חשמל ואולמות ייצור, אריחי סיבית דחוסה המתאימים לחדרי מיתוג ומחשוב, אריחי אלומיניום המתאימים לחדרים נקיים ולחדרי מחשב, ואריחי פח המתאימים עבור חיפוי שטיח מעל האריחים.

לסיכום

לסיכומו של דבר, רצפה צפה יכולה לשמש כפתרון מיטבי למגוון חללים ולמגוון מטרות שונות. פתרון זה מאפשר חלל פונקציונלי מבלי הצורך להתפשר על הנראות, וחוסך עלויות גבוהות עתידיות באמצעות גמישות הרצפה והיכולת לבצע בה התאמות במידת הצורך.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.