דבק קרמיקה


דבק קרמיקה, כמו ששמו מלמד אותנו, הוא סוג דבק המשמש להדבקת קרמיקה. כאשר מדביקים קרמיקה לריצוף או לחיפוי קירות, עלינו להשתמש בדבק חזק ואטום שיוכל לשמור על המוצר המוגמר עמיד לאורך זמן ארוך, ללא בעיות איטום או התרופפות במהלך השימוש בו. על מנת לספק את התוצאה הרצויה, קיימים דבקים מיוחדים המשמשים בדיוק לזה.

דבקים צמנטים

אם נסתכל על דבקי קרמיקה, ניתן באופן כללי להבחין בין שני סוגים של דבקים. הסוג הראשון הוא דבקים המבוססים על חול, מלט ותוספים שונים, או בשמם המלא דבקים צמנטיים. גם בתוך הקטגוריה הזאת קיימים סוגים שונים ורבים של דבקים ומותגים, המחולקים לפי רמת החוזק שלהם.

סוג נוסף של דבקים, שהוא דווקא החלש יותר, הוא דבק המשמש להדבקה של אריחים זולים וקלים. בשנים האחרונות מגיעים אלינו ממדינות המזרח אריחים שהם זולים ופשוטים יותר. לאחר שגבר השימוש בהם, נוצרה בעיה אם הדבק- הדבק היה פשוט חזק מידי ויצר סדקים ובעיות באריחים, מכיוון שאחת התכונות המרכזיות בדבק היא ההתכווצות שלו כאשר הוא מתייבש. ההתכווצות הזו של הדבקים החזקים פשוט פוצצה את הקרמיקה הזולה. לשם כך נוצרו דבקים חלשים יותר.

את כל סוגי הדבקים הצמנטיים יש לערבב עם רבע מהכמות של מים לפני השימוש בהם. השימוש בדבקים מכל סוג חייב להתבצע בהתאם להוראות היצרן, שמודפסות על גבי האריזה. שימוש לא נכון בדבק יכול להיות כאב ראש רציני, כי תיקון בדיעבד של עבודת הדבקה הוא ארוך וסיזיפי. משום כך חשוב לעבוד בזהירות ובביטחון, ולבצע את העבודה בקצב המאפשר הסתכלות מספקת ומקצועית על איכות ההדבקה.

דבקים אקריליים

בנוסף לצמנטים, סוג הדבקים הנוסף הוא דבקים אקריליים. הדבק האקרילי מגיע בגלי, ואין צורך לערבב אותו עם מים. הדבקים האקריליים הם גמישים יותר בהשוואה לדבקים הצמנטיים , ומשמשים בדרך כלל כאשר נצטרך דבק על מנת להדביק קרמיקה על גבי חומרים כמו גבס או לוחת עץ וברזל.

על מנת להכין את הדבק האקרילי לשימוש על תשתית שאינה סופגת, עלינו לערבב את הדבק עם כעשרים אחוזים של מלט. יש לעשות את הערבוב בסמוך לתחילת העבודה, ולערבב בביטחון עד קבלת המרקם המדויק.

סימוני דבק שחשוב להכיר

אם נרצה לדעת את חוזק הדבק, מכון התקנים קבע קריטריונים ברורים לכך, וסיווג את הדבקים לפי חוזק. הסימון הזה נמצא על האריזה של הדבק, וכך נדע כלקוחות איזה דבק לקנות, או באיזה דבק משתמש הקבלן אותו שכרנו לעשות את עבודות הקרמיקה בבית:

C1/C2 – האותיות האלו מייצגות את הכוח שצריך להפעיל על מנת לתלוש את האריח מהקיר לאחר שהודבק בדבק ספציפי. את הבדיקה מבצעים על ידי הדבקת האריח, המתנה של כשלושים ימים, ואז הפעלת כוח על מנת לתלוש אותו. אם האריח נתלש מכוח של חצי מגה פסקל, הוא מסומן בc1. C2 מסמן שהדבק חזק פי שתיים מהc1. מה שאומר שצריך עוצמה של מגה פסקל על מנת לתלוש את האריח מהקיר.

T/TE- מדד נוסף שחשוב להסתכל עליו הוא זמן האפקטיביות של הדבק מהרגע שבו מורחים אותו על המשטח. כלומר, כמה זמן עובר מהרגע שמרחנו את הדבק עד הרגע בו הוא מתייבש ולא ניתן להדביק באמצעותו יותר. כאשר הדבק מסומן באות T, זה אומר שזמן ההשהייה עד שהדבק מתייבש הוא עשרים דקות. אם הדבק מסומן בTE זה אומר שהוספו לא תוספים שונים המאריכים את זמן השהייה שלו עד לחצי שעה בערך.

© כל הזכויות שמורות    •    אוראנטק גטאור   •    HD Design עיצוב ובניית אתרים

פירוט הצעה
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.